Hoesten, pijn op borst, maar huisarts noemt het astma

12-11-2021 om 09:36 uur

Sinds drie weken ben ik aan het hoesten. Het begon in de laatste week van oktober. Ik ben toen verkouden geworden en voelde me zo ziek dat ik een paar dagen in bed ben gebleven. Ik heb me laten testen en had gelukkig een negatieve Covid uitslag. De tweede week voelde ik me beter, maar het hoesten en de kortademigheid bleef. Als ik de 800 meter naar de bibliotheek liep, moest ik 2 keer blijven staan om op adem te komen.
Nu ben ik weer een week aan het werk. Ik werk als postbezorger.
Ik hoest nog steeds en heb pijn op het midden van mijn borst, maar nu blijft die plek pijnlijk tot gevoelig. Alsof er een schijf zit, die ik er niet uitgehoest krijg. Ook ben ik nog steeds kortademig en dit belemmerd mij tijdens mijn werkzaamheden.
Ik voel me niet ziek, ik heb geen koorts.

Gisteren belde ik de assistente van de huisarts voor advies. Zij vond dat mijn klachten Covid-gerelateerd waren. Ik vertelde haar over de negatieve test en ze zou ter plekke overleggen met de huisarts.
De huisarts zei dat ik voor de pijn op de borst 5 paracetamols per dag mag nemen en dat ik ventolin mag nemen voor de kortademigheid en dat ik pas weer mag bellen als de pijnlijke plek op mijn borst uitstraalt of als ik flauwval door de kortademigheid.

Wat moet ik hier nu mee?
Ik voel me nu weggezet als een aansteller. Moet ik nu gaan zitten wachten tot ik tijdens mijn werk op straat een keertje neer ga? Elke keer als ik bel voor mijn longklachten (januari 2020, juni 2021 en laatst in september 2021) is het hyperventilatie als mijn ventolin niet werkt of een verlate stressreactie.

Hoe denken jullie hierover?

Login of registreer om te reageren
12-11-2021 om 14:00 uur

Hoesten en kortademigheid past goed bij astma. Althans, als ik naar mezelf kijk natuurlijk. Ik hoest in periodes meer of minder. Dat geeft soms spierpijn en met veel pech ook (tijdelijk) één of meer gekneusde ribben.