Neusschelp verkleinen

16-11-2021 om 16:41 uur

Hallo, ik heb allergische astma en constant een opgezwollen neus. Heel hinderlijk! Topics gelezen over neusschelp verkleinen. Veel berichten zijn wat ouder. 9 december staat ingreep ingepland. Hebben jullie een advies hoe ik kan voorkomen dat ik eindig met ENS(Empty nose syndrome)? Dit schrikt mij erg af. Wat ik nu iedere dag ervaar is ook niet prettig.

Login of registreer om te reageren
16-11-2021 om 19:00 uur

Ik heb twee jaar geleden deze behandeling gehad. Bij mij is het heel positief uitgepakt. Ik had nauwelijks klachten na de ingreep. Ik spoel nog wel elke dag mijn neus met een neusdouche en ik gebruik nog wel Dymista (neusspray)

Login of registreer om te reageren
16-11-2021 om 20:22 uur

Ik heb er 3,5 jaar geleden aan beiden neusgaten een gehad en helaas hielp het niet voldoende, maar heb ook geen ENS! Ik heb gewoon pech dat mijn neusschot wat scheef staat en mijn slijmvliezen enorm reageren op niet-allergische prikkels aldus de kno-artsen:(
Zou je angst bespreken met de betreffende met KNO-arts nog voor die tijd, die kan je alles uitleggen hoe het werkt, wat ze gaan doen en wat ENS is en hoe hij dat kan voorkomen bij je en wat je zelf zou kunnen doen.

Login of registreer om te reageren
17-11-2021 om 08:09 uur

Bedankt voor jullie reacties @Nckiie en @Caroline81. Ik ga er nog even op kauwen.

Login of registreer om te reageren
19-11-2021 om 08:57 uur

Hallo

Ik heb in april een verkleining gehad middels een celon behandeling. Ik was als de dood voor ENS. Maar mijn klachten waren dusdanig dat geen enkele neusspray hielp, en ik door mijn neusklachten erger benauwd was en meer snurkte.

Ik heb na de behandeling helaas een ontsteking gekregen, en dacht echt de eerste 3 weken van had ik het maar niet gedaan. Maar nu ben ik er vreselijk blij mee. Na 6 weken was alles redelijk hersteld. En nu 7 maanden later zou ik het zo weer doen. Mijn neus is gewoon open, veel minder benauwd, het snurken is minder.

Ik mocht vanwege angst de behandeling onder narcose doen.

Succes!

Login of registreer om te reageren
19-11-2021 om 08:59 uur

Ow en ENS heb ik ook even in de groep gegooid en de arts was er bekend mee, maar dat kwam zo zelden voor dat hij me wat dat betreft echt over de streep heeft getrokken. Ik had gewoon teveel op Google gekeken 🙈

Login of registreer om te reageren
05-12-2021 om 09:14 uur
Reactie op GF75

Hallo

Ik heb in april een verkleining gehad middels een celon behandeling. Ik was als de dood voor ENS. Maar mijn klachten waren dusdanig dat geen enkele neusspray hielp, en ik door mijn neusklachten erger benauwd was en meer snurkte.

Ik heb na de behandeling helaas een ontsteking gekregen, en dacht echt de eerste 3 weken van had ik het maar niet gedaan. Maar nu ben ik er vreselijk blij mee. Na 6 weken was alles redelijk hersteld. En nu 7 maanden later zou ik het zo weer doen. Mijn neus is gewoon open, veel minder benauwd, het snurken is minder.

Ik mocht vanwege angst de behandeling onder narcose doen.

Succes!

Ik kan mij jou vraag nog goed herinneren. Wat fijn dat het nu veel beter gaat. Gr Caroline

Login of registreer om te reageren
05-12-2021 om 11:00 uur

Dankjewel Caroline, ja ik was vreselijk bang om Ens te krijgen, had iets teveel op Google gezocht 🙈 nu harstikke blij

Login of registreer om te reageren