Spiriva niet meer vergoed ???

19-11-2021 om 13:35 uur

Hoi, ik kom net van de apotheek die me in plaats van Spiriva Tiotrus of zoiets meegegeven heeft , Ik schrok toen ik zag dat die maar 10 microgr heeft en Spiriva 18
de longarts had al een medische verklaring meegegeven dat ik Spiriva moet blijven gebruiken , maar de apotheek zegt dat ik het dan zelf moet betalen ........ en ik leesoveral op internet dat het nog gewoon vergoed word ???

Login of registreer om te reageren
19-11-2021 om 14:15 uur

Dat moet je denk ik navragen bij je verzekering.

Login of registreer om te reageren
19-11-2021 om 14:54 uur

precies, verzekering bellen.
vervelend hoor, altijd zo'n gedoe

Login of registreer om te reageren
20-11-2021 om 09:00 uur

Ik krijg ook mijn spiriva niet meer. Wel van een ander merk Mylan. De verzekering zegt dat dit middel hun voorkeur heeft. Ik heb het nog niet gebruikt. Hoop dat ik er geen last van krijg.😕

Die nieuwe zit in grote dozen met een inhaler erbij. Elke doos heeft 30 capsules + inhaler. Wat een verspilling dit!!! Goed voor het milieu! 😒 Kan hier echt boos op worden.

Login of registreer om te reageren
20-11-2021 om 09:09 uur

Mijn longarts heeft dit opgelost door Spiriva Respimat voor te schrijven.

Login of registreer om te reageren
20-11-2021 om 11:46 uur

@Anna50 hij is wel hygiënischer, ik ben ook met die begonnen

Maar inderdaad heel irritant als je op medische indicatie een middel nodig hebt en het niet meer vergoed wordt. Ze doen er erg makkelijk over door te schuiven met merken. Bij sommige maakt het voor mij niks uit en soms is het een enorm verschil

Login of registreer om te reageren
20-11-2021 om 13:30 uur

@Nckiie , het andere apparaatje maakte ik regelmatig schoon. Ik vind om de 30 dagen een nieuwe best wel veel. Of dat apparaat gaat misschien niet zo lang mee, dat kan natuurlijk ook. 😎

Nou ja, als het maar goed is, dat is voor mij belangrijk.

Login of registreer om te reageren
20-11-2021 om 14:27 uur

@Anna50 mijn lvk koos deze zodat het sowieso hygiënischer was ook al moest ik die ook regelmatig schoonmaken. Ben er wel mee eens dat soms het plastic wat er verbruiken bizar is🙈
En bij de respimat kreeg je eerst per maand een nieuw apparaatje en daarna per halfjaar ofzo. Zolang je het goed en makkelijk schoon kan houden is het geen probleem natuurlijk

En inderdaad als het maar werkt ook!

Login of registreer om te reageren