Innovatie COPD en beweging

24-11-2021 om 19:46 uur

Beste allemaal,

Mijn naam is Brieneke Holtrop en ik ben in opleiding tot arts. Samen met vier anderen studenten ben ik bezig met het ontwikkelen van een innovatie. We proberen iets te bedenken waardoor het voor COPD-patiënten makkelijker wordt om te bewegen.

Als u COPD-patient bent, zou u dan onderstaande korte vragen willen beantwoorden? Dit zou ons erg helpen bij dit project.

1. Beschrijf uw dagelijkse bewegingspatroon (als u stabiel bent en niet opgenomen in het ziekenhuis).
2. Zou u meer willen bewegen?
3. Als u bij vraag 2 ja heeft geantwoord, wat maakt dat het u tot nu toe niet is gelukt om meer te gaan bewegen?
4. Bent u voor uw COPD weleens opgenomen geweest in het ziekenhuis?
5. Als u bij vraag 4 ja heeft geantwoord, wat was uw beweegpatroon tijdens de opname?
6. Had u tijdens de opname meer willen bewegen?
7. Als u bij vraag 6 ja heeft geantwoord, wat maakte dat het u tijdens de opname niet lukte om meer te bewegen?

U kunt op dit bericht reageren of via een privébericht.

Login of registreer om te reageren
25-11-2021 om 10:04 uur

1) licht huishoudelijk werk, koken en afwisselend rust en loopjes en oefeningen om de dag, op slechte dagen alleen wat huishoudelijk werk, erg slechte dagen dan niks behalve loopjes naar wc,keuken enz...
2) wel willen
3) te moe,te vaak slecht, soms ook geen zin door moeheid en hoe het soms gaat, ontneemt soms de moed!
4) ja
5) vaak rondjes lopen op de gangen, hometrainer met fysio af en toe, te slecht dan op bed wat oefeningen.
6)wel willen...
7) te slecht en/of zodra de fysio ziet dat je zelfredzaam ( kan douchen, al moet je niet zien hoe)... bent komen ze niet meer, vind ik best beetje dom :)

Ik zou zelf graag meer simpele oefeningen zien die wel echt iets toevoegen maar desnoods vanaf bank,bed, of stoel gedaan kan worden,online is genoeg te vinden vanuit ziekenhuizen krijg je weinig..te weinig aangeboden.
Succes met je studie, weer een goede longarts erbij, heel fijn!