Ruiterembolie en trombose

13-01-2022 om 20:45 uur

Hallo,
De dag voor oudjaar moest ik mij melden op de ehbo met trombose, maar het bleken ook longembolieën te zijn. Een nog doorlaatbare ruiterembolie en wat kleintjes her en der in de longen. En idd trombose in onder-en bovenbeen links, deze zaten er al langer. Voor mijn gevoel terugdenken is dat een half jaar gelden al begonnen. Ik heb het genegeerd, niet wilen zien, niet duidelijk aan de huisarts verteld etc. Mijn lesje wel geleerd nu. De medicijnen slaan goed aan, de benauwdheid nam al snel af, net als de pijn in mijn been. En nu vind ik het zo lastig om de rust te nemen om een herstellende patiënt te zijn. Wie herkent dat?

Login of registreer om te reageren
14-01-2022 om 12:07 uur

Hoi Josien,

Dat herken ik zeer goed. Je hoofd wil van alles en je lichaam houd je tegen. Zeer frustrerend hè.
Ikzelf heb in 2012 en 2018 een trombose in mijn been gehad. Afgelopen 5 Januari, van 9.00-14.00 uur op de SEH gelegen, omdat ik me niet goed voelde. Na de goedgekeurde longfoto, wilde ze me naar huis sturen. Ik zei, dat kan wel zijn, maar ik voel me niet goed. Uit de CT scan bleek, dat ik meerdere longembolieën in beide longen heb.
Mijn moeder is op 41 jarige leeftijd overleden. Dus ik ben blij, dat ik nog leef.
We moeten ECHT proberen om het rustig op te bouwen. Ook al zegt ons hoofd hup hup hup. Je lichaam moet herstellen, het is niet niks.
Blijf dat in je achterhoofd houden. Succes ( ook voor mezelf 😉)

Groetjes Anita

Login of registreer om te reageren