Hoe werkt reizen eigenlijk?

26-01-2022 om 01:11 uur

Ik begrijp nooit hoe het gaat. Ik heb bijvoorbeeld via het reisbureau onlangs een reis naar Dubai geboekt. Daar ben ik dan van 1 maart t/m 9 maart. Ik vlieg met Emirates. Het reisbureau heeft alleen mijn voor + achternaam en geboortedatum en geslacht genoteerd. Geen paspoortnummer oid dus. Ik zou nu dus e-tickets krijgen per mail. Maar dat is niet alles, als het goed is? Ik heb dan geen stoelen, geen maaltijd gekozen etc? Wat moet er nu verder gebeuren? Online inchecken? Maar ik begrijp nooit wat voor voordeel online inchecken oplevert. Uiteindelijk sta je toch in de rij op Schiphol.

Ook maak ik me zorgen om de terugreis. Hoe kan ik online inchecken zonder printer?

Login of registreer om te reageren
26-01-2022 om 08:18 uur

Met online inchecken mis je de stap als je alleen handbagage hebt, dan kan je sneller doorlopen. Ook met online inchecken kan je vaak je stoelen al kiezen en hoef je dat niet meer op Schiphol te doen, wellicht ook je maaltijd, ik heb nooit zolang gevlogen dat je ook een maaltijd moet kiezen.
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker hoef je alleen nog maar je bagage in te checken en dat scheelt wel weer tijd, omdat jezelf al bent ingecheckt.

Ik heb de laatste jaren mijn tickets überhaupt niet geprint en gewoon vanaf mijn telefoon gescand.

Maar je zou het beste bij het reisbureau langs kunnen gaan om dit allemaal te vragen😅 die mensen zijn bekend met alle ins en outs rondom reizen, ipv mensen met een longziekte waarvan een deel vooral weet welke dingen je moet regelen om überhaupt met het vliegtuig te kunnen.

Login of registreer om te reageren
26-01-2022 om 12:40 uur

stel deze vragen aan het reisbureau, wij zijn hier een longforum ;-)
Veel plezier in dubai!

Login of registreer om te reageren