keukenapparatuur, tips nodig!

28-01-2022 om 11:10 uur

Hoi! Zoals jullie misschien weten ga ik verhuizen. al mijn keukenapparatuur is tussen de 10 en 30 jaar.
dus ik zoek tips!
Wat voor wasmachine heb je? bovenlader of voorlader?
heb je de droger en wasmachine hoog staan zodat je niet hoeft te bukken
heb je tips voor de afwasmachine, op mijn werk heb ik een die je als je m opendoet in een vochtbubbel zit
en dan nog de koelvries, ook tips (al lijkt me dat eigenlijk niet...)

Ik hoor het allemaal graag van jullie allemaal :-) Bedankt!

Login of registreer om te reageren
28-01-2022 om 12:05 uur

Ik heb weinig tips, maar eentje. Ik heb een bovenlader wasmachine. Zo hoef ik niet elke keer te bukken, kost mij een hoop energie wat Copd betreft. Ik vind het ideaal. Ik heb geen droger.

Login of registreer om te reageren
28-01-2022 om 13:08 uur

Ik heb een voorlader wasmachine. Mijn moeder had een bovenlader maar ik vind dat je dan juist veel omhoog en omlaag moet om de was erin te doen en eruit te halen. Ik kan nu gewoon op de grond zitten en alles in de wasmand vegen.

Droger en vaatwasser heb ik niet. Koelvriescombi iig groot genoeg zodat je een lekkere voorraad aan kan houden. Bij mij staat ie in mijn open keuken aan de woonkamer dus ik wilde graag een stille.

Login of registreer om te reageren
28-01-2022 om 13:18 uur

Alle apparatuur die het nog doet zou ik mee verhuizen. Waarom zou je nieuwe spullen kopen als de oude dingen het nog goed doen? Een verhuis is best duur. Een miskoop van een huishoudelijke apparaat zou ik zonde vinden.
Eerst kijken hoe je daar woont, wat er past, wat mooi staat, en wat in het nieuwe huis functioneel is. Dat kan in de praktijk anders uitpakken dan je nu bedenkt.

Mijn wasmachine is een voorlader. Volgende keer overweeg ik zeker een bovenlader. Om dezelfde reden als @Anna50 zegt.
Het voordeel van een voorlader, vind ik, is dat je extra opbergruimte hebt. Of je kunt je was erop vouwen.
Om de was eruit te halen kun je gratis beenspiertraining doen door op je hurken te gaan zitten. Of zitten op een laag krukje. Of je was er in meerdere etappes uithalen. Toch hoop ik dat mijn mijn volgende aanschaf nog steeds bovenladers bestaan.
De wasmachine staat op de betonnen vloer. Eerder, toen hij nog op de gewone vloer stond, ging hij wel eens aan de wandel. Best zwaar, een wasmachine van 90 kilo terugduwen. Zou ik nu niet meer kunnen ook.

Mijn magnetron was destijds net geen onderdeel meer van mijn uitzet. Die is dus enorm retro :-)

Mijn koelkast is een tafelmodel inclusief vriesvak. Hij staat ook op een tafel, dus heel praktisch.

In mijn huidige huis zat al een gaspittenplaat ingebouwd. Daar baal ik nog steeds van, want mijn eigen apparaat met oven was echt zó veel beter van kwaliteit en gebruiksgemak.

Al mijn apparaten maakten minimaal twee verhuizingen mee, en hebben om en nabij eenzelfde levensduur als die van jou.

Login of registreer om te reageren
28-01-2022 om 15:58 uur

Ik heb ook voorlader wasmachine en droger staat erbovenop. Vind t geen punt want was erin en eruit is snel gedaan, alles in wasmand en dan op beter ergonomisch plekje opvouwen of uitschudden en ophangen, hoeft niet allemaal net voor de machine.

Als je nog een keuken kan kiezen of de indeling ervan zou ik aanraden een oven op werkhoogte. Bij mijn ouders is hij laag, onder de kookplaat, en dat is altijd bukken en die warme walm en alles maakt dat zwaar. Ik heb hem tegenover mn kookplaat en kan dan heel makkelijk dat warme ding uit de oven op de plaat zetten, hoef enkel pirouette te draaien ;)
Dat is echt super want gebruik mn oven echt heel vaak omdat het energie scheelt tov boven pannen staan. Ik zou oven niet kunnen missen.

Trouwens erg leuk dat je gaat verhuizen, gefeliciteerd met je nieuwe huis!!

Login of registreer om te reageren
28-01-2022 om 16:26 uur

Leuk al jullie reacties. Ook via pb. Dankjewel!

Over nieuw: t oude gebruikt veel stroom en veel water. Het kan uit om nieuw te kopen. Geldt voor alle keukenapparatuur (uit consumentengids)

Mmm leuk al jullie wasmachine reacties! t blijkt heel persoonlijk te zijn

Ook ik gebruik mn combi veel. Komt wel onder mijn kooktoestel in t nieuwe huis. Of de koelkast moet onder t kooktoestel
Ik denk er nog even over ( heb hem nu op ooghoogte staan)

Login of registreer om te reageren
28-01-2022 om 17:00 uur

die oven/magnetron (reactie edelwijss) vind ik idd wel n dingetje: hoe heb jij het en bevalt dit?

Login of registreer om te reageren
28-01-2022 om 17:18 uur

Wij hebben een combi-oven en hadden voorheen ook een losse oven ernaast, maar eigenlijk met die combi-oven nooit problemen gehad, ja soms als je iets wil ontdooien en iets lang in de oven moet ofzo, maar dat is eigenlijk hier altijd te overzien. Hij wordt dagelijks gebruikt en maakt me dagelijks heel blij!

Login of registreer om te reageren
28-01-2022 om 17:35 uur

Ik heb een oven onder mijn gasfornuis en een combi magnetron op een keuken trolley.

Ik zou vooral graag meer bovenkastjes willen omdat ik spullen uit onderkastjes pakken wel lastig vind als ik slecht ben

Login of registreer om te reageren
28-01-2022 om 17:49 uur
Reactie op Juno92

Wij hebben een combi-oven en hadden voorheen ook een losse oven ernaast, maar eigenlijk met die combi-oven nooit problemen gehad, ja soms als je iets wil ontdooien en iets lang in de oven moet ofzo, maar dat is eigenlijk hier altijd te overzien. Hij wordt dagelijks gebruikt en maakt me dagelijks heel blij!

hoe hoog heb je hem staan Nckii, op ooghoogte of gewoon een op de grond.

ik heb nu gekozen voor een oven/magnetron onder het keukenblad, maar misschien moet dat nog anders..?

Login of registreer om te reageren