Longembolie en hoesten

03-02-2022 om 19:44 uur

Hallo allemaal,
Ik heb sinds 14 januari een grote longembolie.
I.v.m. corona, ik dacht namelijk dat corona was, maar gelukkig negatief, is pas 17 januari het pas ontdekt. 2 nachten in het iekenhuis gelegen en bloedverdunners mee gekregen. Nou liep ik al veel te hoesten toen ik weer thuis kwam. Werd gelukkig weer minder. Nou was ik 30 janari weer in het ziekenhuis met enorme pijn in mijn rechterlong. Flinke pijnscheuten. Veel onderzoekem gedaan, maar vonden niet echt veel. Ze zeiden dat het een nawee was van mijn longembolie. Dus weer naar huis gestuurd met veelpijnstilling. Paracetamol, ibrufen en morfine. Met de morfine ben ik na 2 dagen gestopt. Het ging niet echt goed met me. Nu dus nog alleen aan de paracetamol en ibrufen.
Maar ik hoest me dus nadat ik die dag weer uit het ziekenhuis kwam helemaal suf. Soms heb ik het gevoel alsof ik mijn longen eruit wil hoesten. Is het normaal dat je na een longembolie enorm veel moet hoesten? En is er wat aan te toen, want de wanhoop staat me naderbij dan het lachen.

Groetjes, Patricia.

Login of registreer om te reageren
03-02-2022 om 20:06 uur

Hoesten komt vaker voor helaas:( wat je zou kunnen doen is met je behandelend arts overleggen voor codeïne om de hoestprikkel te dempen, als de hoest niet productief is (geen slijm ophoesten).
Beterschap en neem goed je rust en wat helpt bij het hoesten is een sjaal om je middel binden om tegendruk te geven dat verlicht de pijn iets. Een kussen ertegenaan drukken kan ook helpen btw.

Login of registreer om te reageren
04-02-2022 om 13:36 uur

Heb je ook een bloedverdunner gekregen om de embolie op te lossen? Heeft ddat middel wellicht hoesten als bijwerking?

Sterkte, je hoort dat mensen van Corona ook heel lang blijven hoesten, maar beter even al je medicatie ook bekijken.

Groet jippie

Login of registreer om te reageren