Morfine en Atimos

16-02-2022 om 08:45 uur

Een hele goedemorgen.
Het is weer even geleden dat ik op longforum ben geweest.
Maar ik ben vorig jaar +/- Augustus met wat morfine drank begonnen.
Was ik erg blij mee, de 1 cc hielp goed.
Maar nu al niet meer.
Is erg snel vind ik.
Jullie mening graag en ervaring.
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
17-02-2022 om 23:49 uur

Ik gebruik ook morfine , oramorph dan de tubes van 10mg/5ml daar mag ik iets meer dan de helft van, dan 4 x per dag maximaal.
Ik begon ook met heel af en toe eens 1 x per dag maar zit inmiddels standaard op 2x per dag en vaak ook 3 tot 4 x per dag.
Het maakt het leven net wat makkelijker dus ik ben er blij mee, dan maar iets meer ervan, ik heb zelf geen bijwerkingen behalve dat ik zakjes moet gebruiken om de ontlasting op gang te houden, dit is vaak bij morfine.
Dus heb je er profijt van en mag je meer van je arts, gewoon doen! Kwaliteit van leven en kunnen bewegen is zo belangrijk.
Succes en groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
18-02-2022 om 09:32 uur

Jolien het zijn wijze woorden,je helemaal gelijk.
Ga het proberen te doen.
Ik zie het als achteruit gang, wat ook zo is.
Fijn weekend,
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
18-02-2022 om 09:55 uur

Snap ik heel goed, al is dit zelfs niet altijd in cijfers terug te zien, soms is de longfunctie gelijk gebleven en ervaar ik het toch slechter.
Ik zelf zit nu erin dat ik vooral kijk naar kwaliteit van leven, ik doe m'n best met bewegen en zoveel mogelijk alle adviezen opvolgen vd artsen en eet gezond maar wil daarnaast ook nog eens iets leuks doen, daar helpt mij de morfine bij, de benauwdheid zit er nog net zo, wordt alleen maar onderdrukt natuurlijk, weet ik wel maar ik ervaar het leven dan als meer menswaardig, ik wil nog te graag meedoen en niet aan de kant staan...😉 Ik gebruik wel precies wat de arts voorschrijft, ga nooit over de 4x per dag heen, maar mag dit bij jou dan zeker doen, levenskwaliteit is zoveel waard! Geniet van elke dag of vaak in ons geval van de goede momenten op soms slechte dagen..ik gun je veel goede momenten! 😘🍀

Login of registreer om te reageren
18-02-2022 om 15:22 uur

Dat doe ik jouw ook Jolien.
Lijk uit voor de storm,blijf lekker binnen.
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
19-02-2022 om 14:59 uur
Reactie op paenhulst

Dat doe ik jouw ook Jolien.
Lijk uit voor de storm,blijf lekker binnen.
Groetjes Marianne

Zo zeg dat wel, ben niet buiten geweest, erg dat er best veel slachtoffers zijn gevallen, nu snap ik sommige ook niet dat ze t gevaar opzoeken maar ja, wie ben ik om te oordelen... :)
Fijn weekend 😘

Login of registreer om te reageren
20-02-2022 om 08:40 uur

Hey een goedemorgen Jolien.💐💐
Nee dat snap ik ook niet.
Ben met de neus nog niet buiten geweest.
Maar de beelden zijn heel en heel erg ( huizen) etc.
Nog even een vraag.
Hoeveel cc morfine neem jij?
En ik dacht zou morfine pleisters niets zijn?
Je krijgt een gelijkmatige afgifte.
Ken jij daar mensen van die dat evt gebruiken ( voor Copd)
Ik hoor je graag Jolien.
Groetjes Marianne 🍀🍀🍀🍀

Login of registreer om te reageren
20-02-2022 om 08:49 uur

Als ik het goed heb ben je vandaag jarig.🎂 ☕️ 🥂
Van Harte Gefeliciteerd en probeer er een gezellige dag van te maken.
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
20-02-2022 om 09:27 uur

Dank je wel @paenhulst, klopt 59 Jr schoon aan de haak, nu koffie en taart (geen ouwe taart, ben ik zelf al:) 😂
Ik ken mensen die gebruiken morfine met gereguleerde afgifte of pleisters, mijn longarts vindt pleisters meer bij pijnklachten horen en pillen en je hebt zelfs neusspray was zij niet zo voor, omdat sommige mensen dit te snel pakken en denken tis maar pufje neusspray.. Stap wordt dan te makkelijk vlgs haar.
Zij vond oramorph 't beste en bij aanhoudende erge benauwdheid dan 4x per dag, dan krijg je ook een soort spiegel in't bloed en heb je minder dips, zelf probeer ik nog steeds bij 2 te houden maar met mogelijkheid tot 4x, geeft mij 't gevoel van: ik mag nog iets nemen, ik kreeg er nl ook paniek gevoelens bij, het geeft mij rust zodra ik weet, ik mag nog 2x. Ook gebruik ik er een halve oxazepam 10 mg bij geregeld, ontspannen is belangrijk.
Ik vond deze stap moeilijk maar ook met dit, ga ik voor kwaliteit, ik sta dan wel op wachtlijst longtransplantatie, garanties heb ik niet en ik wil ook nu door en genieten, al is het op halve kracht en soms maar een kwart... Ik sta er nu zo in dat ik alles gebruik aan middelen, medicijnen en ook hulpmiddelen, wat het leven iets aangenamer maakt maar alles in overleg met LA.
Ik gebuik de tubes oramorph van 10mg/5ml hoeveel cc weet ik niet.
Het heet :"oramorph unit dose vial 10mg/5ml, zit in zo'n plastic flaconnetje per stuk verpakt en gebruik iets meer dan de helft, dan prik ik er een tapasprikker in, voor de volg doses, ik verspil niks :)
Succes, overleggen met je la is 't beste, misschien is voor jou een andere mogelijkheid beter, is vaak wat de la 't liefst heeft.
Ken jij ook de truc vd handventilstor, zodra ik 't extreem benauwd heb, gebruik ik deze voor mijn gezicht, werkt op aangezicht spieren, moeilijk ingewikkeld verhaal, maar helpt iets.
Bij de Hema voor 3 euro incl batterijen, heb er gelijk 2 gehaald, plus vraag eens info over nachtelijke kap beademing, dit heb ik nu en helpt ook om de dagen beter door te komen. Alles gebruiken wat maar mogelijk is voor kwaliteit van leven, dat is mijn motto! Fijne dag, ik hoef niet zelf de slingers op te hangen, is al gedaan 😜😘❤️

Login of registreer om te reageren
20-02-2022 om 11:05 uur

Ik werk in de ouderenzorg en bij ons worden idd ook wel pleisters gegeven bij aanhoudende benauwdheid. Vaak is dit in combinatie met pijn maar niet altijd.
En eigenlijk wordt dit altijd door de huisarts gegeven, die heeft vaak een andere visie dan de longarts.
Het kan dus wel

Login of registreer om te reageren
20-02-2022 om 12:04 uur

Zo jonge Jolien bloem. Ik ben 11/5 1954.😉
Transplantatie knap hoor.
Ik stond voor Groningen met de longventielen.
Maar durfde niet.
1 ml is 1cc dus je gebruikt +/- 2 1|2 cc per keer.
Ja de apotheek kende het ook niet voor copd de pleisters.
De longarts bel 25/2 . Ga het vragen.
En ik hoop dat het zo weer wat aangenaam weer wordt,dat helpt ook een beetje mee denk ik.
Zo geniet van de .
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren