Zwemmen

20-02-2022 om 16:42 uur

Heeft iemand van jullie met copd ervaring met zwemmen in binnenbanden? Ik vraag dit met name ivm chloorlucht en eventuele reactie van de longen

Login of registreer om te reageren
20-02-2022 om 16:43 uur

Moet natuurlijk binnenbaden zijn😄

Login of registreer om te reageren
20-02-2022 om 17:03 uur

Er zijn chloorarme zwembaden, ik heb zelf ernstig astma en ik zwem in een chloorarm zwembad wat goed gaat en daarbij totaal geen last:) deze is op basis van zoutelektrolyse.

https://www.vmce.nl/actueel/chloorarme-zwembaden.html
Op deze website vind je bijna alle zwembaden, kan zijn dat er intussen al meer zijn maar dat dit nog niet bij de website bekend is, heb mijn zwembad ook toegevoegd vorig jaar😊

Login of registreer om te reageren
20-02-2022 om 17:08 uur

Ohja nog wat tips van longrevalidatie: zorg dat je even kan acclimatiseren zodat je kan wennen aan de warme en vochtige omgeving, wij waren altijd 15 minuten ervoor al omgekleed in het zwembad voor we iets gingen doen.
Verder net als met de rest van het sporten even bewegen en rusten, kijk daarbij wat voor u verstandig is, dit is uiteraard voor iedereen anders. En doe alles op je eigen tempo. Zwemmen met een slurf kan ook schelen qua energie, zo beweegt u toch en houdt u uw spieren in beweging maar hoeft u minder te doen om boven water te blijven.

Wellicht heeft u met copd geen last van het chloor als uw longen niet hyperreactief zijn of specifiek hierop niet reageren, maar de benauwde omgeving heeft een normaal persoon al last van dus laat staan met een longaandoening. Ook bij mensen met astma reageert de ene wel op chloor en de ander heeft nergens last van

Login of registreer om te reageren
20-02-2022 om 17:53 uur

Dankjewel voor vlotte reactie en je tips!! Heb idd. erge last van hoge luchtvochtigheid ook

Login of registreer om te reageren