Wakker worden met bloed in de mond

23-03-2022 om 07:11 uur

Ik heb al twee dagen achter elkaar dat ik wakker word met bloed in me speeksel. Ik kan hier ook geen actieve bloedingen voor vinden. Het zijn meerdere slieren helder rood bloed. Ik heb ook een beetje last van een eenzijdige pijn aan me keel (rechterkant). In de loop van de dag heb ik er geen last meer van. Het is echt puur wakker worden in de avond en dan speeksel uitspugen met dit heldere rode bloed. Wat moet ik doen?

Login of registreer om te reageren
23-02-2022 om 18:56 uur

Heb je het wel eens met de tandarts besproken ook?

Login of registreer om te reageren
23-02-2022 om 19:25 uur

Klinkt voor mij meer als bloedend tandvlees zoals je het beschrijft. Wel heel fijn dat long en kno zo oplettend zijn ook, maar misschien inderdaad de tandarts ook even om consult vragen.

Login of registreer om te reageren
23-02-2022 om 20:45 uur

Ja check soms me gebit wel even maar zie meestal daar nooit echt actieve bloedingen. Soms gebeurt het ook zonder het tandenpoetsen.

Login of registreer om te reageren
23-02-2022 om 21:32 uur

Beste Cas,

Als het enkel over lijntjes gaat, kan dit ook komen van je keel. Ik heb het ook regelmatig, maar mijn longarts maakt er niets van. Hij zegt mij altijd dat als het slijm echt volledig rood of roze kleurt, ik hem moet contacteren, want dan komt het uit mijn longen. Sliertjes komt vaak door irritatie van je keel. Zou dit een verklaring kunnen zijn?

Het beste,
Tamia

Login of registreer om te reageren
24-02-2022 om 11:30 uur

Ja ik zal voorlopig anders nog wel even wachten met weer aan de bel trekken. Had vanochtend ook beetje bloed bij het opstaan, maar snuitte daarna mijn neus waar beetje bloed bij zat (denk dat dit Keer het bloed vanuit mijn neus naar beneden is gegaan). Als het bloed zonder andere 'aanwijzing' blijft doorgaan toch maar weer contact opnemen denk ik? Voor de rest dus nul last van moeheid enzov. Alleen de stress die het mij zelf geeft.

Login of registreer om te reageren
24-02-2022 om 15:45 uur

Een beetje bloed bij het neus snuiten is geen reden tot zorg. Dat kan goed dagelijks. Door de druk van het snuiten kan er goed een klein bloedvaatje iets open gaan.
Ik sluit me aan bij een paar andere forumleden: de vraag aan je tandarts stellen, bij de eerstvolgende controle.

Login of registreer om te reageren
26-02-2022 om 11:20 uur

Ja het bloed komt niet meer van mijn neus (niks met snuiten). Is soms gewoon wat helder rood bloed in een streepje of stipje. Het gebeurt dus ook vaak zonder dat ik iets met me tanden heb gedaan.

Hoe verkom ik die irritatie uit mijn keel?

Login of registreer om te reageren
01-03-2022 om 06:47 uur
Reactie op Cas123

Hoe verkom ik die irritatie uit mijn keel?

Ik gebruik Tijmsiroop van het Kruidvat als ik een geïrriteerde keel heb. Gewoon een eetlepel voor het slapen gaan.

Login of registreer om te reageren
01-03-2022 om 09:18 uur

Misschien afleiding zoeken als je de irritatie en/of het bloed merkt? Vanuit het motto: Wat je aandacht geeft, groeit. En dat dan omdenken.

Login of registreer om te reageren
13-03-2022 om 23:34 uur

Ik zou een afspraak bij je huisarts eerst maken, deze beslist dan wel of er noodzaak is om naar een longarts opnieuw te gaan, sterkte, het kan ook va hard hoesten komen wat bloed erbij maar na laten kijken is altijd verstandig.

Login of registreer om te reageren