Welke vernevelaar gebruiken mensen die van Lomudal zijn overgestapt op DNCG iso?

14-04-2022 om 08:12 uur

Er zijn inmiddels wat mensen in Nederland die zijn overgestapt op DNCG iso uit Duitsland (al dan niet formeel, al dan niet via een grijs circuit wegens het feit dat medewerking krijgen van Nederlandse partijen lastig is (men kent het niet, het staat niet op de Nederlandse lijst (wat ook grappig is, want daar hadden we Europa toch voor?), etc.).

Ik wil graag weten welk merk/type vernevelaar mensen gebruiken.

Login of registreer om te reageren
14-04-2022 om 08:33 uur

Je zal een gewone vernevelaar moeten gebruiken die werkt met een compressor. Dus een innospire deluxe of een wineb go. De luxe/stille vernevelaars met meshtechnologie mogen alleen met atrovent of combivent gebruikt worden en die met een compressor kan ook bijvoorbeeld antibiotica of corticosteroïden of zoutoplossing 5,85% mee verneveld worden.
Bij de aanvraag word je ook altijd gebeld en vragen ze wat je verneveld en hoe vaak en op basis daarvan krijg je een geschikt apparaat

Login of registreer om te reageren
14-04-2022 om 15:02 uur

Een kleine toevoeging ook voor @Nckiie

Pulmicort mag je vernevelen met een mesh van Innospire go of eflow.
Met de eflow met speciale handset mag ik ook alle antibiotica’s vernevelen van Vancomycine, tot meropenem en ceftazidim enz, enz. En ook Nebusal zout oplossing en 5,56% zoutoplossing.

Over het middel dat u gebruikt heb ik geen idee wat voor vernevelaar, misschien navragen bij de apotheek of Mediq?

Sterkte jippie

Login of registreer om te reageren
14-04-2022 om 15:24 uur

@jippie46 oh dat is dan nieuw, toen ik het gebruikte mocht dat nog niet. Maar wel fijn dat dat nu wel mag:D

Login of registreer om te reageren