Meer uitleg over mijn long uitslagen

22-04-2022 om 06:30 uur

Ik ben Debby 41 jaar . Ik bengeboren met Cognetale hernia diafragmatica. In het kort vertel ik nu waar ik tegen aanloop, de lange versie bespaar ik jullie ! Ik heb een hypoplastische linker long littekenweefsel op beide longen (eerste 10 dgn kunstmatig beademd) en astma klachten en 2 hartslibben inplaats van 3 ,
Nu heb ik weer pas geblazen en ik weet nog steeds niet echt in hoever mijn longen slecht zijn en of t een gewoon beeld is .
Hier de uitslagen , waar ik overigens nog steeds niks van snap , hopelijk willen jullie mij hier helpen. Spiro fev1 (l) 1.03
FeV1 % voorsp. 32.3
Vc max (l). 1.87
Vc Max %voorsp. 47.8
FeV1 %m (%). 54.92
Tlc (l). 3.53
Tlc %voorsp. 67.1
Rv (l). 1.66
Rv % voorsp. 98.4

Alvast ontzettend bedankt voor jullie tijd voor het lezen.

Knuffel Debby

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
10-05-2022 om 08:41 uur

Beste Debby,

Wat je in ieder geval ziet in de uitslagen is dat je long inhoud verlaagd is. Ook is de uitademing die je geforceerd moet doen lager dan normaal. (dat is het moment waarop ze je vragen en stimuleren zo hard mogelijk alles uit te blazen). Om een beter antwoord te geven heb je ook de eerdere gegevens en uitslagen nodig. Deze uitslagen kun je alleen maar krijgen via een onderzoek van een longarts, dus ik adviseer je in ieder geval ook daar gewoon je vraag neer te leggen.

Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren