astma en verstikken?

21-05-2022 om 17:59 uur

als ik mij verstik in drinken of eten of slijm, krijg ik bijna geen lucht meer raak ik benauwd, kan dit door astma verergeren . of is het gewoon feit dat zo heftig voelt omdat ik mij verstik? dat zeg maar niet bij astma hoort

Login of registreer om te reageren
21-05-2022 om 19:15 uur

Als ik me verslikt heb, ben ik ook nadien vaak benauwd, wel astma-achtig.
Ik denk dat het hoesten dan het astma triggeren kan

Login of registreer om te reageren
21-05-2022 om 20:31 uur

Wat Edelweiss zegt, begrijp ik.
Zelf neig ik in eerste instantie eerder de andere kant op. Want verslikken kan ook bij mensen zonder astma tot gevolg hebben dat ze bijna geen lucht meer krijgen. Dan is het ook vermoeiend voor ze, en ze kunnen er benauwd van worden.
Dus wat mij betreft alleen astma-achtig als je spierkracht verminderd is als gevolg van je astma.

Login of registreer om te reageren
22-05-2022 om 09:00 uur

Ja, mee een Suus01, tuurlijk voelt iedereen zich benauwd tijdens t verslikken, want dat is echt heel verstikkend
Maar ik bedoel duidelijk de tijd erna, ik kan nog een uur benauwd zijn, Ventolin nodig hebben etc terwijl t verslikmoment en t acute allang weer voorbij is.

Login of registreer om te reageren
22-05-2022 om 19:21 uur

Benauwd na verslikken, en zeker als je ook nog een luchtwegverwijder nodig hebt, is voor mij nieuw om te horen. Dat ken ik zelf gelukkig (nog) niet.
Lijkt me heel vervelend als dat gebeurt. Je kunt er ook niet preventief op handelen.

Login of registreer om te reageren
22-05-2022 om 20:24 uur

Nee idd,
die laatste zin van Suus01: want dan zou je t voorkomen dat je je überhaupt verslikt haha

Login of registreer om te reageren