Alvesco te vroeg leeg

27-05-2022 om 20:43 uur

Herkennen jullie dit?
Ik gebruik de dosis aerosol alvesco. Ik zou er 2 mnd mee kunnen doen, maar na een maand begint de aerosol te sputteren en geeft geen goede dosis meer af.

Hoe los jij t op?
Ik pak maar weer n nieuwe.....

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 02:43 uur

Herkenbaar ja. Heb ik soms ook, zo'n maandagochtendproduct.
Dan pak ik een nieuwe. Soms heb ik er een paar achter elkaar. Dan laat ik dat de apotheek ookweten, anders krijg ik te horen dat ik te snel terug ben.
Het kan bij iedere puffer voorkomen, is mijn ervaring. Maakt niet uit welk medicijn of welk merk.

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 05:27 uur

Paar keer gehad met foster, niet met andere puffers maar kan inderdaad bij elke puffer gebeuren. Ik meld het bij de apotheek en pak een nieuwe

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 08:03 uur

Bedankt voor jullie reacties dames!
Ik ken het idd van pufjes, dat het een paar dagen of een week eerder op is. Daarom stop ik altijd een week eerder met de aerosol en pak een nieuwe.
Maar een maand eerder, dus de helft maar gebruiken vind ik wel bar. En dat is nu een jaar, ik gebruik een jaar alvesco.

Het astra zeneca gemaild ;-)

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 12:16 uur

Dat is een goede ja, degene inlichten waar het product vandaan komt, bij de apotheek herken ik vooral het aanhoren en niets ermee doen...
1 mnd is teveel ook...

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 17:12 uur

Ik herken het hoor. Zelf had ik in het verleden ook langdurig zo'n puffer waarbij dat speelde.

Misschien heeft de groothandel van de apotheek een slechte partij ingekocht. Alvesco is geen hardloper, dus bij een grote partij, heb je als patiƫnt lang met zoiets te maken.
En als het geen hardloper is, zal de apotheek meestal minder snel moeite doen om er bij de groothandel weer achteraan te gaan. Dus heel goed als je de moeite neemt om de fabrikant eens te benaderen. Ben benieuwd naar het antwoord.

Overigens is het iets van alle tijden. Althans, dat is mijn ervaring.

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 17:19 uur

Ik heb laatst ook een slechte batch gehad en toen had ik twee of drie puffers Foster die na minder dan de helft al niet meer werkte. Nu gaat het weer goed gelukkig.

Login of registreer om te reageren
28-05-2022 om 18:06 uur

Ooit heb ik het met foradil gehad, toen ook naar het bedrijf gemaild. ze waren zeer verbaasd dat dit gebeurde.
Ik kreeg enkele voorzetkamers gratis voor het ongemak van het bedrijf. lief, maar natuurlijk niet nodig, het is belangrijk dat ze t weten dat t niet altijd goed gaat.

Login of registreer om te reageren