Astma+hooikoorts&Huisdieren

01-06-2022 om 16:03 uur

zijn er mensen hier die helaas geen huisdier kunnen nemen in verband met een allergie tegen hooi of dieren? . ik kan helaas geen huisdier nemen. hoe erg is jouw astma of hooikoorts op dieren en of hooi?

Login of registreer om te reageren
01-06-2022 om 16:52 uur

hallo. Ik heb idd geen dieren. Zou ik wel een kat konijn of cavia hebben zou ik rap in t ziekenhuis belanden door ernstige astma aanval.
ook kan ik niet op bezoek bij mensen met dieren, dat vind ik wel erg vervelend, en soms verdrietig.

Login of registreer om te reageren
01-06-2022 om 16:59 uur

Ja ik. Ik ben wel opgegroeid met dieren maar nu kan het helaas niet meer. Ik ben niet allergisch voor dieren maar wel voor huisstofmijt dus ik reageer op de vacht of de bodembedekker . Ik heb nu vissen, toch nog iets gezelligs

Login of registreer om te reageren
01-06-2022 om 17:28 uur
Reactie op emsepems

hallo. Ik heb idd geen dieren. Zou ik wel een kat konijn of cavia hebben zou ik rap in t ziekenhuis belanden door ernstige astma aanval.
ook kan ik niet op bezoek bij mensen met dieren, dat vind ik wel erg vervelend, en soms verdrietig.

ja dat is ook heel verdrietig, ik zou ook wel cavia's of konijntjes willen

Login of registreer om te reageren
01-06-2022 om 17:33 uur
Reactie op Daantje

Ja ik. Ik ben wel opgegroeid met dieren maar nu kan het helaas niet meer. Ik ben niet allergisch voor dieren maar wel voor huisstofmijt dus ik reageer op de vacht of de bodembedekker . Ik heb nu vissen, toch nog iets gezelligs

dat is ook vervelend, gelukkig ben je blij met je vissen :)

Login of registreer om te reageren
01-06-2022 om 20:55 uur

Voor mij geldt grotendeels het antwoord van Emsepems. Bij mensen op bezoek met huisdieren doe ik wel, maar geeft geheid problemen. Ook bij preventieve maatregelen, en zelfs als het beest al enkele dagen vooraf elders wordt ondergebracht.
Ik heb er geen moeite mee, en mis het zelden. Een vis of waterschildpad vind ik ook leuk. Dus als ik daar zin in heb koop ik die.

Login of registreer om te reageren
02-06-2022 om 12:26 uur

weet je Mies119, je kan de situatie ook omdraaien. bij mij helpt dat goed om dingen een plaatsje te geven, omdenken noemt ik dat.
stel dat je wel dieren hebt en altijd benauwd, moe, ziek, of id bent..... tja, dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk en is het fijn dat je geen dieren hebt maar zo gezond mogelijk bent ;-)

Login of registreer om te reageren
05-06-2022 om 15:41 uur

Ik zit tussen milde en zware astma in en heb dat ook, momenteel heel veel last van hooikoorts, waardoor mijn astma nu ook weer extra aan waait. Ik mag ook niet meer paardrijden wat ik ook leuk vind en kan, maar door mijn astma niet meer mogelijk is. Tja, het is wat het is. Moet helaas mee leren leven, zeggen ze dan, maar leuk is anders ;)

Login of registreer om te reageren
05-06-2022 om 21:21 uur

Helaas voor mij geen aaibare huisdieren ivm mijn astma. Ongeveer een half jaar geleden nog overleg hierover gehad met mijn longarts, omdat ik iets mis in mijn huisje. Werd erg afgeraden, helaas. Toen maar op jacht gegaan naar een groter aquarium zodat ik meer vissen kon hebben. Haha Freddie de vis was hier gelukkig mee, meer ruimte en vriendjes. Oké ik kan hem niet aaien maar hij is boos als ik te laat thuis kom of een paar dagen weg ben (zwemt van me af), geeft kusjes en zodra ik in beeld kom zwemt hij naar me toe. Haha en sinds kort knikt hij ja of schud hij nee als ik bepaald voer voorhoud. Dacht eerst toeval, maar hij herhaald het altijd bij voer voor algeneters schud hij nee, en bij algemeen of zijn eigen voer af wisselend ja of nee, maar houd het wel consequent voor die dag vol. En dan zeggen ze nog dat vissen niet slim zijn!!!😂😂 kortom hij bepaald wat de rest te eten krijgt.

Login of registreer om te reageren
15-06-2022 om 18:41 uur

Onmogelijk voor mij om huisdieren te hebben.
Wel verschilt het per dier hoe ik reageer, van matig tot ernstig allergisch.
De enige optie zou een vis zijn :)

Login of registreer om te reageren