bert van steenis problemen longfunctie /diafragma door slijtage nek wervels c3-c6 foramen stenose

13-06-2022 om 08:35 uur

Bij mij is 5-05-2020 bij mri nek gezien myelopathie nek wervel c5 en uitgebreide paramediane hnp niveau c4-c7 met wortelbeinvloeding. Na operatie laminectomie c4 t./m boven kant c7 wervelbogen verwijderd weer mri gemaakt daar bij wordt gezien dat het wervelkanaal goed doorgankelijk is maar dat de bekende vernauwingen van de neuroforamina c4-c7 nog steeds aanwezig zijn daar is niets aangedaan. Herbeoordeling mri op 14-10-2021 geen mylopathie meer maar wel benige foramenstenose c3/c4 c4/c5 c5/c6 rechts meer dan links .Mijn probleem is dat bij enige inspanning of bukken het lijkt of mijn rechterlong niet meer werkt ,mijn hart gaat dan als een idioot te keer, het enige wat ik dan kan doen is proberen niet in paniek te raken , want ik stik bijna, maar om te proberen mijn ademhaling via buikademhaling weer op orde zien te krijgen , dat duurt ongeveer 15 tot 20 minuten. Ik loop bij een fysiotherapeut die ik in het ziekenhuis leerde kennen ivm opname longontsteking rechter long, dit weet mij te vertellen als je die problemen in je nek hebt zoals jij kun je er op wachten dat je long ontsteking krijgt , je diafragma werkt niet goed , daardoor je long niet en dan blijft er slijm en dat ontsteekt. Ik loop ook nog bij een chiropractor in de hoop dat hij wat ruimte kan maken in die nek en die zegt exact het zelfde .Als ik zo wel bij de fysio als bij de chiropractor oefeningen doe en ik lig daarna plat op de tafel en hun proberen dan om rechts onderkant ribben dat diafragma in te drukken dan is dat keihard en barst ik van de pijn daar , terwijl er links geen enkel probleem is . de neuroloog waar ik loop zegt gewoon ik kan jou probleem niet verklaren van uit de boeken, je moet maar zorgen dat je die klachten van jou maar niet opwekt. Dat houd in dat ik zelfs de gewone dagelijkse dingen niet moet doen en dat terwijl ik al overal mee geholpen moet worden, zoals wassen , aankleden en ga zomaar door.
Heeft iemand hier ervaring mee of het liefst een oplossing. met vriendelijke groet bert

Login of registreer om te reageren