Zuurstof nacht

22-06-2022 om 09:07 uur

Hallo allemaal,

Zoals velen onder jullie, slaap ik 's nachts met extra zuurstof. De zuurstof doet mij echt goed en sinds ik een softbril gebruik, irriteert de zuurstofbril mij niet meer. Ik word wel regelmatig wakker omdat de zuurstofbril verschuift. Typisch word ik maar half wakker, duw hem terug op zijn plaats en val ik direct terug in slaap. Hierdoor heb ik wel een heel onderbroken nacht. Ik heb ook reeds geprobeerd de bril vast te plakken, maar nog steeds slaag ik er in de bril te laten verschuiven.

Met wat voor zuurstofbril slapen jullie? Hebben jullie oplossingen om de zuurstofbril niet uit je neus te laten schieten?

Bedankt!

Groetjes,
Tamia

Login of registreer om te reageren
22-06-2022 om 13:18 uur

Ik slaap gewoon met de neusbril geen last van, alleen zorgen dat je genoeg slang onder de dekens heb als je omdraait in je slaap. (ik bedoel zuurstof slang, voordat men wat anders denk) :))

Login of registreer om te reageren
22-06-2022 om 15:12 uur

Ik herken t wel dat hij soms volledig naast mn neusgaten blaast. Soms blijft hij ook hele nachten goed zitten. Afhankelijk van mijn gedraai waarschijnlijk.
K trek hem vrij strak aan op mn achterhoofd en verder heb ik er geen oplossing voor. Als ik merk dat hij scheef zit trek ik hem recht, maar word er niet wakker van. Soms na uren lang zonder wel met hoofdpijn.

K hoop dat je een oplossing vindt!

Login of registreer om te reageren
22-06-2022 om 16:39 uur

Ik had hier in het begin wel last van, later niet, alsof het terug duwen vd neusbril er gewoon bij gaat horen, net als omdraaien in m'n slaap bijvoorbeeld.
Nu heb ik kapbeademing met zuurstof maar geen neusbril, wat ik er wel bij heb speciale pleisters, die ik kan knippen in smalle reepjes ook, voor de gevoelige huid, misschien is dit een oplossing, een klein reepje huidvriendelijke pleister erlangs plakken?
Succes!
Lees net dat vastplakken niet hielp, misschien iets dichter op de neus plakken?

Login of registreer om te reageren
23-06-2022 om 10:50 uur

Ik heb vannacht nog eens opgelet;)
Ik ben idd tig keer wakker en controleer dan volledig automatisch of de pinnetjes nog in mn neus zitten en anders doe ik hem weer goed in. Dat wakker worden is niet “zuurstof gerelateerd” zegmaar maar biedt wel mogelijkheid om brilletje goed te doen
K kan zo niet zeggen of t idd vaker voorkomt dat hij nog goed zit of ernaast blaast, dat heb k niet geregistreerd nog. Ben dus maar net aan wakker!

Login of registreer om te reageren
23-06-2022 om 10:53 uur

Het is normaal om 's nachts af en toe even wakker te zijn maar meestal registreer je dat niet en ga je verliggen en weer verder slapen. Dan lijkt het 's ochtends alsof je de hele nacht doorgeslapen hebt.

Login of registreer om te reageren
25-06-2022 om 21:04 uur

Bedankt voor alle reacties! Ik ga nog wat verder experimenteren.

Login of registreer om te reageren
03-07-2022 om 18:33 uur

Ik ben nog eens van zuurstofbrilletje verandert, en nu blijft hij meestal mooi zitten. Bedankt voor de reacties!

Login of registreer om te reageren