Benauwder als normaal

27-06-2022 om 10:12 uur

Hallo, sinds een week zijn wij aangesloten op een aardwarmtepomp. In de keuken wordt de lucht afgezogen en in de kamer komt schone lucht naar binnen. Heb ik hier last van of komt het door het weer buiten. Graag een antwoord hierop. Groeten

Login of registreer om te reageren
28-06-2022 om 06:51 uur

Ik ben slechts ervaringsdeskundige zonder ervaring met aardwarmtepompen.
Vanuit die positie kan ik melden dat de laatste week het weer voor veel longpatiënten heel als heel vervelend en benauwd ervaren wordt.
Dus misschien is langer afwachten nodig voor je echt iets kunt zeggen over het effect van de aardwarmtepomp op je benauwdheid. Ik hoop dat dan blijkt dat de pomp geen negatieve invloed heeft op je benauwdheid.

Sterkte!

Login of registreer om te reageren
28-06-2022 om 12:30 uur

Beste labje,

We hebben helaas geen verstand van, nog ervaring met aardwarmtepompen. Daarom kunnen we je hier niet in adviseren. Echter lijkt ons, dat het ook een gesloten systeem is, waardoor geen vervuiling uit de buizen het huis binnen kan stromen.

Het klopt wel, dat longpatiënten last kunnen hebben van het weer buiten. Het weer is goed omgeslagen vorige week. Dat zou eventueel een oorzaak kunnen zijn. Verder geef je ook aan, dat de lucht binnen het huis best goed circuleert. Als er niet goed gesaneerd wordt, dan gaan ook stofdeeltjes door de lucht, wat ook klachten kan veroorzaken. Goed saneren in huis blijft dan een belangrijke punt. Meer tips voor schone lucht in huis kan je vinden op onze website. Je kan ook een gratis folder downloaden: https://bestellen.longfonds.nl/product/gezonde-lucht-binnen/

Als de klachten blijven of verergeren, adviseren we altijd om je behandelend arts te contacteren.

Met vriendelijke groet,

Login of registreer om te reageren
28-06-2022 om 17:15 uur

Labje,
Waar jij over praat is een mechanische afzuiging ja je zuigt dus buitenlucht aan . Dit heeft niets te maken met je warrmtepomp of het nu een aard wp of hybride wp is, dat is het probleem niet . Ik heb ook mech. lucht verversing het zelfde als jij , en ik heb een hybride wp systeem en heb daar geen last mee maar als er buiten een rot lucht is vochtig of rook van stoken dan doe ik vlug de roosters in de ramen dicht dat het niet aangezogen wordt.

Login of registreer om te reageren
30-06-2022 om 16:05 uur
Reactie op Longfonds Advieslijn

Beste labje,

We hebben helaas geen verstand van, nog ervaring met aardwarmtepompen. Daarom kunnen we je hier niet in adviseren. Echter lijkt ons, dat het ook een gesloten systeem is, waardoor geen vervuiling uit de buizen het huis binnen kan stromen.

Het klopt wel, dat longpatiënten last kunnen hebben van het weer buiten. Het weer is goed omgeslagen vorige week. Dat zou eventueel een oorzaak kunnen zijn. Verder geef je ook aan, dat de lucht binnen het huis best goed circuleert. Als er niet goed gesaneerd wordt, dan gaan ook stofdeeltjes door de lucht, wat ook klachten kan veroorzaken. Goed saneren in huis blijft dan een belangrijke punt. Meer tips voor schone lucht in huis kan je vinden op onze website. Je kan ook een gratis folder downloaden: https://bestellen.longfonds.nl/product/gezonde-lucht-binnen/

Als de klachten blijven of verergeren, adviseren we altijd om je behandelend arts te contacteren.

Met vriendelijke groet,

Bedankt voor de reactie. Ik zit momenteel aan de prednison. Heel vervelend.

Login of registreer om te reageren