Pet scan vergrote lymfeklier

30-06-2022 om 06:13 uur

Mijn moeder was telkens heel erg moe, dus heeft ze een algeheel onderzoek gehad in het ziekenhuis, bloedonderzoek, urine, ontlasting, hart en longfoto. Nu was alles goed alleen was er wat te zien op de longfoto een vage plek en wouden ze dit verder onderzoeken. Dus is ze door de ct scan geweest. Om het moment dat ze door de ct scan ging was ze herstellende van bronchitis. Maandag door de CT en zondag laatste tablet van de antibiotica. Dit heeft ze niet aangegeven in het ziekenhuis en nu is er een vergrote lymfeklier uitgekomen en moet ze door de PET scan. Ik vraag mij af of de vergrote lymfeklier ook kan komen omdat ze nog herstellende was van bronchitis, want maak me een beetje zorgen.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
30-06-2022 om 08:05 uur

Natuurlijk kan dat, echter:
Als je al lange tijd moe bent en daarvoor wordt verwezen en ook nog een vlek op de foto word gezien moet je ook rekening houden met de "kwaaie kansen"
Daarom wordt de PET gemaakt ter aanvulling op de eerdere onderzoeken. Hiermee kijk je naar activiteit van zaken die opvallen op een scan om duidelijker te maken of dit al dan niet met kanker te maken kan hebben.
Dat is en blijft spannend, ik hoop dat er een goede uitslag is. Je zou het kunnen melden als de uitslag bekend is, dan kan de arts deze informatie meenemen in het besluit.

Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren
30-06-2022 om 08:51 uur

Goedemorgen meneer van Tilburg,

Bedankt voor uw reactie, al heeft het mij niet echt gerust gesteld, we moeten het nog maar even afwachten dan. Ik snap dat we reëel moeten zijn. Wat trouwens ook uit de onderzoeken is gekomen, is dat ze slaapapneu heeft, dus daar kan ze ook heel moe van zijn. Verder heeft ze geen klachten trouwens.

Login of registreer om te reageren
04-08-2022 om 12:30 uur
Reactie op Twinklstar

Goedemorgen meneer van Tilburg,

Bedankt voor uw reactie, al heeft het mij niet echt gerust gesteld, we moeten het nog maar even afwachten dan. Ik snap dat we reëel moeten zijn. Wat trouwens ook uit de onderzoeken is gekomen, is dat ze slaapapneu heeft, dus daar kan ze ook heel moe van zijn. Verder heeft ze geen klachten trouwens.

Goedemiddag,

Weet u al wat meer? Hoe was de uitslag van de PET-Scan? Mijn moeder moet aanstaande Maandag voor een PET-Scan, ook omdat er op de CT-Scan een witte vlek, en een kleintje daarnaast te zien is, en ook zijn haar Lymfklieren ietjes vergroot.
Daarom was ik benieuwd wat de uitslag was.
Bedankt.

Mvg,
Sebastiaan

Login of registreer om te reageren