Hallo!

25-07-2022 om 15:30 uur

Hallo iedereen,
Ik ben Esther, 45 jaar en al sinds mijn 16e gediagnosticeerd met astma.
Soms ging het periodes heel goed, de laatste tijd minder en nu een paar maanden terug voor het eerst bij de longarts geweest omdat de praktijkondersteuner het ook niet meer wist.
Ik gebruik nu 1x daags 2 puffen Alvesco en 2x daags 1 puf Oxis6. Oxis mag ik zo nodig meer nemen omdat het een lage dosering is. De laatste dagen heb ik zo veel slijm waardoor ik veel moet hoesten. Als ik 's ochtends de hond uit laten zijn mensen bang dat ik accuut het loodje leg. Vandaag dus maar begonnen met acetylcysteïne. Hopelijk gaat dat wat helpen.
Regelmatig las ik hier wel eens mee maar nu het steeds slechter gaat heb ik meer behoefte aan contact met lotgenoten!

Login of registreer om te reageren
26-07-2022 om 18:07 uur

Hallo Esther, welkom

Ik heb ook astma maar gebruik wel andere medicatie dan jij.
Maar ik heb ook de laatste tijd dat ik wat slijm ophoest maar het is geen groene slijm wat je bij een infectie hebt.
Ik krijg ook meer slijm van melkproducten.
Heb je toevallig hooikoorts want bij mij uit zich dat ook in hoesten en soms niezen.

Ik hoop voor je dat je iets krijgt voor je hoesten, want dat is wel heel vermoeiend iedere keer.

Succes

Login of registreer om te reageren
30-07-2022 om 22:37 uur

Bedankt voor jullie reacties! Geen vastgestelde hooikoorts maar denk dat mijn luchtwegen toch wel door iets dergelijks geprikkeld worden. Ik hoest ook helder slijm, dus geen ontsteking. Het lijkt nu iets beter onder controle met acetylcysteine.
In september terug naar longarts voor provocatie test. Dan maar weer overleggen wat er mogelijk is.

Login of registreer om te reageren