Klaplongen operatie

01-08-2022 om 06:08 uur

Beste,

Mensen ervaring met operaties van klaplongen.
Ik ben de eerste keer 22 mei opgenomen voor een klaplong.
Dan hebben ze gezien dat mijn longen vol cysten zitten en een bioptsie genomen.
Na 5 dagen naar huis maar dezelfde dag terug opgenomen met een klaplong.
Daarna hebben ze mijn long opgeschuurd maar het luchtlek wou niet dichten.
Heb 5 weken met een drain gezeten en continue in en uit het ziekenhuis.
Bloed patch geprobeerd ook geen effect en ten laatste hebben ze me getalkeerd.
Nu ben ik 3 weken thuis, 2 weken geleden op controle geweest naar chirurg alles was oké maar heb steken in beide longen de ene dag erger of de andere. Iemand ervaring? Deze week wel naar de long arts om testen te doen voor longcapaciteit. Omdat ze niet vinden wat die cysten zijn.

Login of registreer om te reageren
26-12-2022 om 23:22 uur

Hi Lisa,

Wat een verhaal.. ik hoop dat je snel hersteld en er duidelijkheid komt wat die cysten zijn!!
Ik heb shrinking lung syndrome.
door de SLS en ontstekingen zijn mijn longvlies en borstvlies gaan verkleven, wat stekende pijn geeft. Ik snap zelf niet wanneer en waarom het komt, soms bij rust en soms bij beweging het is ook niet elke dag.
Artsen geven me niet echt adviezen hierover. Ik zocht op internet over de verklevingen en kwam terecht bij operatie klaplong, ik las dat ze deze verkleving juist gebruiken bij klaplongen zodat een klaplong zich niet herhaalt.
Ik weet natuurlijk niet of dit hetzelfde is, maar ik zou het wel met je longarts/chirug bespreken. Ik heb woensdag een belafspraak met mijn longarts omdat de pijn de afgelopen weken erger is, mocht hier iets uit komen zal ik het je laten weten als je hier interesse in heb!
Groetjes Celine

Login of registreer om te reageren
04-01-2023 om 19:24 uur

Hallo,

Ik heb hier zeker interesse in.
Bedankt voor je berichtje.
Ondertussen is mijn operatie een tijdje geleden.
Nog steeds pijn bij het
Geeuwen, hoesten, niezen.
Ik wordt om de 4 maanden opgevolgd. Nu in maart terug onder de scanner om te kijken naar de evolutie van die cysten. Ze vinden de oorzaak niet en steken het op dat het tabaks gerelateerd zou zijn. Maar dat zou me verbazen. Want dan zouden meerdere mensen dit moeten hebben.

Mvg,
Lisa

Login of registreer om te reageren