Augustus 2022 - Bewegen.

Longfonds AdvieslijnLongfonds Advieslijn Longfonds Advieslijn, Moderator
Iedereen weet het. Bewegen is goed voor je. Je bouwt er conditie en spierkracht mee op. Eén van de meest eenvoudige manieren van bewegen is wandelen. Je kunt het in je eigen tempo doen en stukje bij beetje uitbouwen. Het advies is een manier van bewegen te kiezen die je leuk vindt. Dan houdt je het langer vol. Maar soms is het makkelijker gezegd dan gedaan.

Welke vorm van bewegen past bij jou en neem jij van te voren medicatie?
En als je nog leuke tips hebt om te bewegen horen we het graag.

Reacties

  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik houd heel erg van bewegen en doe veel verschillende dingen. Op dit moment roeien, fietsen, wandelen, yoga en kanoën.

    Ik ben graag buiten en op en rond het water heb ik minder last van bijvoorbeeld pollen. Wandelen maakt me rustig in mijn hoofd en yoga helpt me ontspannen en beter te slapen.

    Ik puf eigenlijk altijd berodual voor het sporten behalve als ik me heel goed voel maar zelfs dan ben ik vaak toch een beetje benauwd. Of wandelen ook al sporten voor me is hangt af van het weer, de vorm van de dag en mijn wandeling.
  • jippie46jippie46 Gebruiker
    Ik heb als tip om een stappenteller te kopen, ik heb een fitbit. Daar heb ik ingesteld dat ik 5000 stappen wil maken per dag. Via een app op je telefoon kun je veel zien en instellen.

    Na elke slechte periode helpt het me om weer wat op te bouwen.
    Elke week krijg je een rapport in je e-mail over hoeveel je gelopen hebt, hoe was je hartslag, slaap enz enz.
    Je kunt zelfs een vibratie aan je pols krijgen dat het tijd is om 250 stappen te lopen, ik ben alleen niet zo van de vibraties😜

    De fitbit die ik tegenwoordig heb houd nog veel meer bij.
    Maar je kunt bijv ook bijhouden hoeveel je weegt, je cyclus, hoeveel je drinkt en eet. Je kunt maatjes toevoegen om elkaar te motiveren.

  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Wat een goede tip Jippie. Ik weet dat mensen van mijn reva ook een hebben met precies hetzelfde doel

    Ik ben graag buiten, en beweeg dan op de manier die die dag lukt. fietsen op de ebike, wandelen of eerst een stukje met de auto. Het maakt niet uit.
    en fitness 2x in de week bij de fysio.
Log in of Registreer om te reageren.