jeukende neus zowel buitenkant & binnenkant

07-09-2022 om 09:43 uur

Hoi ik heb Astma histamine ik reageer op prikkels. ik heb laats bij de huisarts bloedprik gehad voor huisstofmijt en hooikoorts de uitslag was negatief. En ik ben niet verkouden ik heb de hele dag door al maanden jeuk aan de buitenkant en zowel binnenkant van mijn neus ik denk dat door stof komt. Maar kan ik ook op stof reageren met mijn astma omdat een prikkel is ik ben volgens de bloedprik niet allergisch ik ervaar wel dagelijks last.

Login of registreer om te reageren
07-09-2022 om 14:29 uur

Beste Mies119,

Jeuk kan inderdaad vervelend zijn, maar kan verschillende oorzaken hebben. Je astma hoeft daar niet per se wat aan bij te dragen. Zo te zien heeft de arts al wel het een en ander uitgesloten. Ik begrijp niet zo goed of je histamine gebruikt, maar een van de bijwerkingen van histamine kan zijn kriebelingen, jeuk of tintelingen op de huid. Mocht dit het geval zijn, dan kan je dat bij de voorschrijvende arts melden en met hem overleggen wat eraan gedaan kan worden.

Als dat niet het geval is, dan zou nog een allergoloog of een dermatoloog je verder kunnen onderzoeken. Er bestaan ook zalfjes tegen jeuk. Hier zou je ook advies over kunnen inwinnen bij een dermatoloog of je huisarts.

We wensen je veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

Login of registreer om te reageren
07-09-2022 om 14:44 uur
Reactie op Longfonds Advieslijn

Beste Mies119,

Jeuk kan inderdaad vervelend zijn, maar kan verschillende oorzaken hebben. Je astma hoeft daar niet per se wat aan bij te dragen. Zo te zien heeft de arts al wel het een en ander uitgesloten. Ik begrijp niet zo goed of je histamine gebruikt, maar een van de bijwerkingen van histamine kan zijn kriebelingen, jeuk of tintelingen op de huid. Mocht dit het geval zijn, dan kan je dat bij de voorschrijvende arts melden en met hem overleggen wat eraan gedaan kan worden.

Als dat niet het geval is, dan zou nog een allergoloog of een dermatoloog je verder kunnen onderzoeken. Er bestaan ook zalfjes tegen jeuk. Hier zou je ook advies over kunnen inwinnen bij een dermatoloog of je huisarts.

We wensen je veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

ik heb het fout ik bedoel geen histamine maar niet allergisch astma

Login of registreer om te reageren
11-09-2022 om 07:20 uur

Je kunt misschien antihistaminica neusspray (of tabletten) kopen in de drogist. Als je klachten daarmee verminderen of verdwijnen, dan weet je misschien al genoeg. En kun je ook gerichter je vragen stellen aan je arts, als je dat dan nog nodig zou zijn.
Verder kun je neusspoelen en vaseline of honingzalf in je neus smeren. Dat kan ook helpen om je klachten te verminderen.

Login of registreer om te reageren