jeukende neus binnen & en buitenkant

07-09-2022 om 14:54 uur

Hoi ik heb niet allergisch Astma ik reageer op prikkels. ik heb laats bij de huisarts bloedprik gehad voor huisstofmijt en hooikoorts de uitslag was negatief. En ik ben niet verkouden ik heb de hele dag door al maanden jeuk aan de buitenkant en zowel binnenkant van mijn neus ik denk dat door stof komt. Maar kan ik ook op stof reageren met mijn astma omdat een prikkel is ik ben volgens de bloedprik niet allergisch ik ervaar wel dagelijks last.

Login of registreer om te reageren
07-09-2022 om 17:25 uur

Je kan niet allergisch zijn en toch last ervaren. Allergieën zijn best lastig en het komt niet altijd uit een bloedtest. Allergieën en overgevoeligheden zijn niet zo zwart-wit als we soms denken, toevallig gister nog met de longarts over gehad. Bij mij kwam er geen hooikoorts uit de test en volgens de kno-arts heb ik wel degelijk flinke hooikoorts en allergische rhinitis. Die jeuk in en rond de neus herken ik ook wel. Wellicht even een verwijzing vragen naar een kno-arts en kijken wat die voor je kan doen.
Succes!

Login of registreer om te reageren
08-09-2022 om 13:06 uur

hoe heeft de kno arts het vastgesteld die diagnose?

Login of registreer om te reageren
08-09-2022 om 19:04 uur

Ja de kno-arts heeft het bij mij vastgesteld

Login of registreer om te reageren
12-09-2022 om 07:24 uur

Hallo Mies 119,

We zien dat je de vraag opnieuw hebt gesteld. Je eerdere vraag is beantwoord door de Advieslijn. We zullen hier dan ook niet meer op reageren.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren