Voorstellen

12-10-2022 om 18:24 uur

Hoi allemaal,
Bij deze zal ik me ook even voorstellen. Ik ben Lore, 39 jaar, en vorige week kreeg ik de diagnose 'astma'. Ik heb eigenlijk al zo lang als ik me kan herinneren luchtwegklachten, zo kreeg ik vroeger als kind zijnde bv altijd bronchitis door verflucht, had ik longontstekingen en was ik eigenlijk altijd wel aan het hoesten, moe en benauwd.
Ook later bleef ik klachten houden, in het bijzonder door deo/parfum en benauwdheidsklachten met druk op de borst. Verschillende keren voor bij de huisarts geweest, maar daar kreeg ik zonder onderzoek altijd te horen dat het psychisch was (hyperventilatie door angst, ook als ik aangaf geen angstgevoelens te hebben).
De laatste tijd had ik echter steeds meer klachten (mede dankzij een puber-dochter die van ons huis een Douglas-vestiging probeerde te maken). Vanwege oa de benauwdheidsklachten bij deo en parfum kwam ik bij de allergoloog terecht, en via hem kreeg ik vorige week een (histamine) provocatietest. Deze was positief, en icm mijn symptomen kreeg ik toen de diagnose astma en kreeg ik dezelfde dag nog puffers mee naar huis toe (symbicort).
Wat voor mij echt heel opmerkelijk is, is dat ik al lange tijd enorm veel hoofdpijnklachten heb. De afgelopen weken moest ik dagelijks pijnstillers pakken, terwijl ik niet graag medicatie pak en dat dan ook zo min mogelijk doe. Sinds afgelopen donderdag heb ik niet 1x meer pijnstillers hoeven pakken voor mijn hoofdpijn. Laatst werd ik wakker met wat zeurende beginnende hoofdpijn, maar zodra ik pufte trok het weg. Nou ben ik dus ook al van jongs af aan bekend met hoofdpijnklachten, dus ik ben benieuwd of dat nou al die tijd gewoon een symptoom/gevolg van de astma is geweest? Eerst maar afwachten hoe het verder gaat, een week is natuurlijk wat kort om echt conclusies te gaan trekken.
Ik hoop hier op het forum meer te kunnen leren!

Groetjes Lore

Login of registreer om te reageren