Piep bij inademen?

13-10-2022 om 20:27 uur

Ongeveer 2 maanden terug een keer Chinees afgehaald. Heerlijk, dus mezelf propvol gegeten. Na het eten piepte mijn keel een beetje. Ik dacht omdat ik zo vol zat. Sinds die dag heb ik echter zo nu en dan als ik bijv wil gapen of wil niezen, dat ik dan inadem om te gapen of klaarmaken om te niezen dat ik een piep hoor, maar ook even voel. Vervolgens komt er geen nies en ook geen geeuw.

Ik voel me verder prima, kan gewoon ademen. En het is vreemd genoeg niet altijd. Het is echt soms. Genoeg keren gehad dat ik probleemloos kan gapen en niezen. Misschien iets vast in mijn longen, luchtpijp? Maar al 2 maanden, zonder verdere gevolgen, lijkt me sterk?

Ik google me suf, maar asthma en bronchitis piepjes etc zijn er niet alleen bij kort inademen om te niezen/gapen.

Iemand die dit herkent? Ik hoop dat het zelf wegtrekt. Is ook lastig uit te leggen aan de huisarts dit, want ik kan het niet laten horen. Bij normaal diep inademen en ademen heb ik het niet.

Login of registreer om te reageren
14-10-2022 om 06:19 uur

Door je maag wordt alles een beetje dicht gedrukt. Anderen krijgen bijna geen lucht meer, dus minder eten en iets vaker.

Login of registreer om te reageren