Voorstellen + aanhoudende klachten na longontsteking

07-11-2022 om 11:35 uur

Naam: Harry, 65 jaar. Kreeg longontsteking 3 weken voorafgaand aan heupoperatie. Deze laatste ging wel door want longontsteking zou weg zijn. Maar ik zit nu, vandaag precies 6 weken later, nog steeds met een heel vervelende volhardende hoest en piepende adem, samen met lichte verhoging (37.8). Heb al voor de vierde keer antibiotica gehad (laatste kuur van 7 dagen), zonder resultaat. Ik vraag me af wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Login of registreer om te reageren
08-11-2022 om 17:26 uur

Welkom HarDaananno22!
Pittig, een longontsteking en een heupoperatie tegelijk. Hopelijk ging de heupoperatie goed.
Wat betreft longontsteking, voor herstel mag je rustig 2 tot 4 maanden uittrekken. Hoe lang de acute fase van een longontsteking kan duren weet ik niet.
Hier vind je meer info over longontsteking, mocht je het nog niet gelezen hebben: https://www.thuisarts.nl/longontsteking/ik-heb-longontsteking.
Je krijgt voor de vierde keer antibiotica tegen je longontsteking. Dat klinkt alsof je het flink te pakken hebt. Ik neem aan dat je huisarts of longarts op de hoogte is van de situatie, en het dus mee in de gaten houdt.
Verder kan ik me voorstellen dat je (herstel van) je heupoperatie ook een wissel trekt op herstel van je longontsteking. Beide is immers zwaar.
Als je teveel twijfelt, kun je je arts vragen of verder onderzoek en/of andere medicatie noodzakelijk is.

Sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren