Elly62 meerdere longembolie

19-11-2022 om 07:56 uur

Hallo allemaal ik ben 60 jaar een heb in juli meerdere grote longembolies gekregen zonder trombose been of dergelijke . Na 4 dagen in het ziekenhuis mocht ik naar huis met de mededeling, het was kantje boord ,deze medicatie gebruiken , rustig aan ,doen wat kan en over 6 weken controle. Daar zit je dan, ziek en onwetend hoe nu verder. Geen revalidatie programma of iets. Na een paar weken ben ik weer gaan zwemmen (deed ik voorheen 3 a 4 x per weer) probeerde te wandelen ed. Bij controle was de vraag of medicatie goed werkte gevraagd voor info en tips voor herstel , rustig aan ,tijd en dien wat kan dan over 3 maanden terug. Ondertussen vnd ik dat het erg langzaam gaat met de conditie en via via hoor ik dat er een revalidatie programma is bij umc ( helaas niet in mijn ziekenhuis) . Voorgelegd bij mijn arts hij was hier niet mee bekend ik vind dit een gemiste kans , loop nu op eigen initiatief in overleg met mijn huisarts bij logopedie, fysio en mindfulness ondertussen ben ik bijna 5 maanden verder helaas . Hebben meerdere van jullie het gevoel dat je aan het zwemmen bent om te overleven maar niet echt verder komt ?
Ik wel en het idee dat ik alles zelf moet uitvogelen terwijl handvaten erg welkom zijn zoals voor veel andere aandoeningen deze er wel zijn al is het maar een brochure of zo maar help ons op weg.

Login of registreer om te reageren
19-11-2022 om 08:49 uur

Heb je ook contact met de longverpleegkundige? Dat is denk ik wel de aangewezen persoon om je vragen te beantwoorden en je een beetje op weg te helpen en sturing te geven.

Login of registreer om te reageren
19-11-2022 om 12:31 uur

Geen longarts of verpleegkundige in beeld alleen de vasculair internist

Login of registreer om te reageren
19-11-2022 om 13:01 uur

Misschien kan je gewoon een gesprek bij je huisarts aanvragen, evt een dubbel consult, om uitgebreid over je vragen te spreken?
Dat gevoel van het zelf te moeten uitzoeken is akelig en wellicht kan je HA je ondersteunen

Login of registreer om te reageren