Even voorstellen

20-11-2022 om 08:02 uur

Hallo allemaal,

Ik ben Greet en heb dus ernstige eosinofiele astma. Ben net weer herstellende van een zware aanval. Het valt mij steeds zwaarder en ik merk dat het ook tussen mijn oren begint te zitten. De weersomstandigheden vallen ook niet mee en ik zie op tegen de winterperiode. Ondertussen heb ik veel medicatie en start de definitieve prednison omdat er geen ander alternatief voor mij meer is. Dit jaar heb ik meerder zware aanvallen gehad 8 x een antibioticakuur en operatie en 8 keer een stootkuur prednison kortom een moeilijk jaar vanwege de astma. Nu ben ik aan googelen geslagen om te kijken naar alternatieven. Waaronder emigreren. Veel vragen heb ik. Vandaar dat ik lid geworden ben van dit forum. Misschien dat er mensen zijn die ook daarover denken en we van gedachten kunnen wisselen.

Login of registreer om te reageren
20-11-2022 om 12:05 uur

Er is een b&b in de pyreneeen in Spanje waar iemand heen is gegaan met ernstig astma, zij heeft een astma vriendelijke b&b opgericht waar mensen met een longaandoening met bewijs goedkoper kunnen verblijven. Wellicht is het iets om daar uit te proberen hoe de lucht daar bevalt, er is iemand die weet hoe het is om ernstig astma te hebben en ze gewoon Nederlands.

http://www.guesthouse-recover.com/

Dit is de website en ik weet dat ze hier ook wel eens heeft gepost in het verleden. Haar zou je om informatie kunnen vragen bijvoorbeeld.

Heel veel sterkte, ook voor de winter! Hopelijk valt het mee🤞🏻🤞🏻🤞🏻 en ik wens u oprecht het allerbeste

Heeft u ook al in het NAD gerevalideerd? Of komt u daar nu weer voor in aanmerking om in de tussentijd wellicht ook weer aan te sterken en op adem te komen?

Groetjes van iemand met ernstig astma die niet durft te emigreren

Login of registreer om te reageren
21-11-2022 om 07:37 uur

Longrevalidatie heb ik in Haren. Ik ga even op de website kijken. Ik vind het best eng hoor maar als het wel helpt dan is het mij wel waard denk ik. Maar het is inderdaad een hele grote stap die je niet zomaar even doet

Login of registreer om te reageren
22-11-2022 om 16:49 uur

Beste Greet,

welkom op het forum. Ik begrijp volledig hoeveel impact een gezondheid op je leven kan hebben en wil je dan ook sterkte wensen.

Ik ben wel geëmigreerd voor mijn gezondheid en ofschoon het niet altijd gemakkelijk is, heb ik er absoluut geen spijt van. Terugkeren kan altijd! Als je graag meer wil weten, stuur je maar een pb.

Het beste,
Tamia

Login of registreer om te reageren