Menopauzaal bloedverlies door Sametorol/Fluticason

22-11-2022 om 20:34 uur

Hallo, zijn er vrouwen die bekend zijn met menopauzaal bloedverlies, vermoedelijk veroorzaakt door Salmeterol/Fluticason (Seretide)?in mijn vruchtbare jaren werd mijn menstruatie chaos door dit middel. Met een lagere dosering ging het beter. Onlangs is de dosering weer verhoogd en nu last van bloedverlies (na de menopauze). Ik leg de link met de menstruaties van vroeger. Ik ben benieuwd of dit vaker voorkomt en welke alternatieven er zijn. Morgen heb ik een telefonisch consult met mijn huisarts en ga het dan ook vragen. Maar ik weet een beetje hoe artsen reageren…het staat namelijk niet in de bijsluiter. Iemand ook deze ervaring?

Login of registreer om te reageren
22-11-2022 om 20:42 uur

Ik heb in het verleden hier op het forum wel eens gehoord van vrouwen die dit hadden van seretide (combinatiemedicijn) maar niet van een losse flixotide en serevent samen (dus de beide stoffen uit seretide apart). Misschien kan je dat voorleggen aan je arts?

Login of registreer om te reageren
22-11-2022 om 20:55 uur

Oh sorry, ik was niet duidelijk. Ik gebruik inderdaad het combinatiemedicijn. Seretide, maar dan tegenwoordig het merkloze Salmeterol/Fluticason. Dank je wel voor je reactie! Ik ga het inderdaad voorleggen aan mijn huisarts.

Login of registreer om te reageren
23-11-2022 om 07:44 uur

O, dat is vervelend.
Zelf geen ervaring met bloedverlies door medicatie.
Voor zover ik weet ik is menopauzaal bloedverlies altijd een reden om naar te laten kijken. Ik zou zelf pas van een bijwerking uitgaan als andere oorzaken uitgesloten zijn.

Login of registreer om te reageren
23-11-2022 om 11:31 uur

Huisarts gebeld, zag geen verband met Seretide. Dus uitstrijkje en een echo.

Login of registreer om te reageren
23-11-2022 om 11:33 uur

Altijd goed om dat te checken. Hopelijk valt het mee.

Login of registreer om te reageren