Unogen

25-11-2022 om 08:58 uur

Goedemorgen.
Krijg een unogen pulce in gebruik.
Wie heeft er ervaring mee.
Ik hoor jullie graag.
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
25-11-2022 om 11:40 uur
Reactie op paenhulst

Goedemorgen.
Krijg een unogen pulce in gebruik.
Wie heeft er ervaring mee.
Ik hoor jullie graag.
Groetjes Marianne

Je bedoelt denk ik de Inogen zuurstof? Deze gebruik ik ook, bevalt prima, deze reageert op je neus ademhaling dan komt er een pufje zuurstof binnen, net anders dan de continu zuurstof waarbij je continu toevoer hebt van zuurstof.
Ik vind vooral het gemak ervan fijn, opladen kan in de auto en makkelijk mee te nemen, al blijven ze zwaar dat wel, ik heb voor als ik alleen op pad ga een boodschappen trolley, heel kleintje met tasje erop daar doe ik de Inogen in maar zorg dat de tas open blijft, mag niet afgesloten zijn, ivm lucht toevoer anders gaat ie uit of storen.
Ik heb 2 accu's erbij, kleine en grote, met de grote kan ik met 1.liter zuurstof ong 8 a 9 uur op pad, met kleine accu 4 uur. Bij 2.liter zuurstof ong de helft vd tijd..
Succes, het zal even wennen zijn maar er is niets zo prettig om weer weg te kunnen.
πŸ€

Login of registreer om te reageren
25-11-2022 om 11:41 uur

Vergeet ook de filtertjes vd Inogen niet regelmatig schoon te maken, dit werd ons na jaren gebruik pas verteld door zuurstof leverancier ... Nooit geweten...

Login of registreer om te reageren
25-11-2022 om 15:24 uur

Hey goudvisje .
ThanksπŸ’. Vindt het toch er spannend.
Wat bedoel je met wennen?
Dit omdat ik nu altijd via mijn mond adem haal ivm benauwheid.
En nu moet het ineens door de neus.
Ik loop buiten al met rollator dus daar gaat hij in.
Bij ons op de copd club hebben ze een rugzakje met gaten er in geknipt en daar een gaasje voor met gaatjes.
Ik hoor je graag weer.
Fijne avond.
Groetjes Marianne.

Login of registreer om te reageren
25-11-2022 om 15:32 uur

Oja nog even Goudvisje.
Wat was je saturatie voor de zuurstof?
En nu met zuurstof bij inspanning?
Ik zak tot 84 %.
πŸ™Œ

Login of registreer om te reageren
25-11-2022 om 16:24 uur
Reactie op paenhulst

Hey goudvisje .
ThanksπŸ’. Vindt het toch er spannend.
Wat bedoel je met wennen?
Dit omdat ik nu altijd via mijn mond adem haal ivm benauwheid.
En nu moet het ineens door de neus.
Ik loop buiten al met rollator dus daar gaat hij in.
Bij ons op de copd club hebben ze een rugzakje met gaten er in geknipt en daar een gaasje voor met gaatjes.
Ik hoor je graag weer.
Fijne avond.
Groetjes Marianne.

Ik bedoel Indd wennen aan de neusademhaling, in 't begin ervaarde ik elk pufje zuurstof wat binnen kwam, zo'n soort "zuchtend" geluid geeft het maar na korte tijd ging het vanzelf zonder dat ik er oplette nog.
Bij sport zet ik hem op 2 liter, thuis grote concentrator op 1,5 en snachts en in rust op 1 liter. Rugzak kan ook, ik kan er niet tegen, ben ik benauwd dan wil ik naar voren buigen, lukt niet met zo'n zak op m'n rug, bij sport rol ik m'n karretje van 't 1 naar de andere sporttoestel.
Ik probeer altijd zoveel mogelijk door m'n neusin te ademen maar lukt niet altijd Indd.
Heb je alleen de Inogen ivm beweging /sport of ook concentrator thuis voor continu ?
Succes, 'n 't begin beetje opvoeren en eerst kort in dan went 't snel, sterkte πŸ€

Login of registreer om te reageren
25-11-2022 om 16:27 uur
Reactie op paenhulst

Oja nog even Goudvisje.
Wat was je saturatie voor de zuurstof?
En nu met zuurstof bij inspanning?
Ik zak tot 84 %.
πŸ™Œ

Voor die tijd zakte bij inspanning m'n zuurstof soms tot 80, in rust op randje 90
Ik moest ook zuurstof omdat ik op de wachtlijst sta voor longtransplantatie, dan moeten alle organen goed blijven dus genoeg zuurstof krijgen, ik mag met sport, met zuurstof, tot 84 dan stoppen

Met zuurstof zak ik bij sport/bewegen nog wel tot 84 maar trekt heel snel bij, in rust meestal boven de 90.

Login of registreer om te reageren
25-11-2022 om 17:10 uur

Hallo .
Nee gelukkig heb ik hem alleen nog nodig voor sport en buiten lopen.
In rust ben ik een stukje hoger dan jij.
Rond de 95/96 %
Dankjewel voor de info.
Groetjes Marianne

Login of registreer om te reageren
25-11-2022 om 21:59 uur

Aah fijn alleen nog bij sport, hoop dat je vlug went eraan, het zorgt er wel voor dat je beter kunt bewegen en iets meer kunt doen. Het is niet altijd zo dat je minder benauwd bent jammer genoeg... succes en sterkte, het is altijd een grote stap om zuurstof nodig te hebben, vond ik ook en was er eerst echt heel naar van maar nu helemaal gewend!
Fijn weekend πŸ€

Login of registreer om te reageren
26-11-2022 om 09:29 uur

Goudvisje een goedemorgen.
Heb nog een vraag voor je.
En als je praat werkt de zuurstof dan ook of valt hij dan stil?
Hoe lang moet je nog wachten denk je voor de transplantatie?
Ik hoor je graag.πŸŒΉπŸ’

Login of registreer om te reageren
26-11-2022 om 10:17 uur

Goeiemorgen, met praten valt de zuurstof niet stil hoor, in het begin let je er meer op doordat je extra let op je neusademhaling, nu merk ik niets meer en adem zoals altijd , schijnbaar gewoon genoeg door m'n neus en ik klets de oren van iemands hoofd (mits ik sowieso genoeg lucht heb:):)
De inogen gaat vanzelf piepen wanneer je niet genoeg ademt door je neus maar dit heb ik misschien 1 a 2 x meegemaakt in het begin, hoe relaxter je ermee doet dus niet teveel oplet des te beter het gaat.

Hoelang het nog duurt weet niemand, wachttijd telt niet meer maar het gaat om de Lasscore, ik behoor tot de grootste groep wachtenden met punten tussen de 30-35, daarboven maak je al wat eerder kans, maar ook bloedgroep en grote vd longen telt, ik ben een ukkie, 1.55...geloof zelfs nog wat gekrompen hahaha, en kleine longen zijn heel schaars, de mensen na mijn generatie zijn allemaal langer geworden.
Ik wacht nu 3,5 jaar maar veel moeten wel 5 jaar wachten..
De arts vindt het inmiddels wel tijd worden voor mij maar ook hij heeft geen invloed,dat is maar goed ook, er moet natuurlijk altijd wel iemand voor overlijden op een manier waarbij de organen nog bruikbaar zijn, het blijft een gift en wat voor 1, heel bijzondere mooie gift en ik ben dankbaar voor deze kans, komen ze ooit op tijd dan zal ik ze koesteren en er optimaal van gaan genieten en de donor eren tot aan m'n dood, komen ze niet of te laat dan heb ik en m'n artsen er alles aan gedaan dan is het ook goed!
Ik leef niet elke dag met wachten gelukkig, ga gewoon door, ik heb veel slechte dagen maar nog steeds met heel mooie momenten!
Dank je voor je interesse, fijn weekend Γ©n hoop dat je veel gemak hebt door de inogen, mij bevalt het prima.
πŸ€πŸ₯°

Login of registreer om te reageren