Corona en copd4

01-12-2022 om 13:37 uur

Ik ben vandaag positief getest op corona en heb deze week diagnose copd4 met 17% longinhoud gehad. Hoe groot is een gevaar van de coronabesmetting?

Login of registreer om te reageren
02-12-2022 om 23:19 uur

Hoi Sonja,

Je hebt reeds positief getest en lijkt het nog vrij goed te doen. Probeer te overleggen met een arts (misschien kom je in aanmerking voor virusremmers), maar heel wat mensen komen er goed door welke gevaccineerd zijn.

Sterkte! Ik weet hoe moeilijk de onzekerheid is!

Groetjes,
Tamia

Login of registreer om te reageren
03-12-2022 om 07:26 uur

Als aanvulling op Tamia. De deskundigen op dit forum doen dit als vrijwilliger. Het is dus niet te zeggen wanneer je antwoord krijgt.
Dus ik zou aan je longarts of huisarts laten weten dat je een positieve coronatest hebt. En vragen bij welke klachten het verstandig is om contact op te nemen.

Op thuisarts staat ook wanneer je kunt bellen:
https://www.thuisarts.nl/ik-heb-corona/ik-heb-corona

Beterschap, en hopelijk rol je er goed doorheen!

Login of registreer om te reageren
05-12-2022 om 11:27 uur

Beste SonjaDingler.

Het is niet van te voren te zeggen wie klachten krijgt en wie niet. Ook kunnen we niet zeggen welke klachten en hoe ernstig het is. Dit allemaal verschilt per persoon. We hopen, dat je niet heel ziek bent geworden. Het is goed om je behandelend arts op de hoogte te brengen van je corona besmetting.

We wensen je beterschap.

Met vriendelijke groet,

Login of registreer om te reageren
11-12-2022 om 21:44 uur

Hi Sonja, op het moment dat ik positief testte op Corona ( eind oktober) heb ik mijn huisarts ingelicht, ik dacht dat lijntje is korter dan mijn longarts. Mijn huisarts is de volgende dag op huisbezoek geweest om mijn longen te controleren en te kijken hoe het ging. Longen waren schoon gelukkig.
Ik had al mijn vaccinaties gehad en helaas de laatste was vier dagen voordat ik positief was. Hierdoor ben ik waarschijnlijk zieker geweest dan als ik de vaccinatie later of al veel eerder had.
Ik ben goed door de Corona gekomen, jammer genoeg ben ik daarna pas kortademiger geworden en zakte mijn saturatie behoorlijk onder de 90 als ik wat ging doen. Ik heb een zware Prednisolon kuur met afbouw gekregen, dat heeft wel wat geholpen maar ik ben er nog steeds niet en ben ook heel snel moe. Dit alles is de nasleep van de Corona.
Ik wil eigenlijk met mijn verhaal zeggen dat de Corona op zich niet zo erg was, was als een behoorlijke griep, maar voor mij is het de nasleep die op dit moment nog parten speelt.
Ik kan alleen zeggen ziek heel goed uit, denk er niet te licht over en neem als je weer beter bent toch ook nog op tijd je rust. Je zult waarschijnlijk toch aan conditie inleveren en die moet je weer langzaam opbouwen.
Hoop dat tegen de tijd dat je dit leest alles al achter de rug hebt en niet te ziek bent geweest of nog veel klachten er van over gehouden hebt.
Ik heb ook COPD gold 4.

Login of registreer om te reageren