Januari 2023 - Goede voornemens

02-01-2023 om 09:01 uur

Wij wensen iedereen een gelukkig en gezond nieuw jaar.
Dit is het moment dat we vaak nog even terugkijken op het oude jaar. Wat hebben we bereikt, wat hebben we geleerd en wat laten we achter ons, maar ook wat nemen we mee?
Welke goede voornemens heb jij voor komend jaar?

Login of registreer om te reageren
02-01-2023 om 13:20 uur

@emsepems, heel mooi en zo waar!
Als we allemaal nog net iets liever zijn voor elkaar dan hoop ik dat dit doorwerkt, zelfs op mensen die van zichzelf nogal zuur zijn :) plus blijf de krenten in de pap plukken en zien, soms ff dippen mag maar kom er sterker uit... #donttakelifetooseriously.... Heb lol en vooral begrip en zo min mogelijk aandacht aan te "vervelende" mensen op deze wereld... Verder hier geen goede voornemens, vooral doorgaan... 😁❤️🍀

Login of registreer om te reageren
18-01-2023 om 15:25 uur

"Goede voornemens 2023" Lastige vraag voor mij waarbij ik worstel met de vraag hoeveel ruimte ik heb om voornemens te hebben, dromen na te kunnen jagen nu ik een probleem heb met ademhaling/longen/praten.

Al jaren wordt ik met regelmaat getest en is de uitslag structureel Geen COPD, geen astma en geen ILD, wellicht dysfunctionele ademhaling. Toch heb ik dit jaar al 4 keer bij de HAP/SEH gezeten en twee keer kortdurend opgenomen geweest. Krijg ik al jaren op geleide van laag- en hoog geruis in mijn longen medicatie. Over 4 weken een nieuwe longfunctietest.

Voor nu is mijn voornemen om als nieuw lid/deelnemer actief te zijn op dit platform want wat de uitkomst van de longfuctietest ook is - in het ziekenhuis is door (welgeteld) 10 verschillende artsen - vastgesteld dat er in mijn beide longen in al de gebieden geruis c.q. zagende rhonchi geconstateerd en dat ik daardoor maximaal 3 woorden achter elkaar kon zeggen. Dit vermeldend denk ik en hoop ik veel van de andere gebruikers van dit platform te leren, tips & trucs en tijdig over informatieavonden/voorlichting op de hoogte te zijn zodat ik me tijdig kan aanmelden.

Het is niet alleen 'halen' maar als maatschappelijk werker kan ik ook wat 'brengen' om anderen te steunen/advies te geven in het regeltjesland dat Nederland is geworden.

Login of registreer om te reageren