Longrevalidatie met behulp van een smartwatch

12-01-2023 om 09:29 uur

Goedendag,

Mijn naam is Jannieke en ik ben een masterstudent van de TU in Delft. Ik heb al eerder iets op dit forum geplaatst over 3 ontwerpen en inmiddels heb ik naar aanleiding van jullie antwoorden één van de richtingen verder uitgewerkt. Momenteel ben ik bezig met het ontwikkelen van een soort smartwatch die gefocust is op het traject na revalidatie van longpatiënten. Om dit product bij de gebruiker aan te laten sluiten heb ik jullie hulp nodig! Zouden jullie mij willen helpen door een enquête van 5 minuten in te vullen? Het zal voornamelijk gaan over wat de smartwatch voor longpatiënten kan betekenen, moet het bijvoorbeeld ademhalingsoefeningen geven en op wat voor manier? Iedereen kan deze enquête invullen, ook als u geen revalidatie gevolgd heeft. Probeert u zich in dat geval te verplaatsen naar deze situatie.

Deelname is anoniem en geheel vrijwillig. Mocht u nog vragen hebben kunt u met mij contact opnemen: j.m.denbreejen@student.tudelft.nl.

Link naar de enquête: https://forms.gle/1A815eBqDSqc19fv6

Alvast hartelijk bedankt!

Jannieke den Breejen

Login of registreer om te reageren
15-01-2023 om 17:44 uur

@Loutre: het is geen horloge gemaakt voor longpatiënten, maar body batterij op een garmin uurwerk geeft je een goed idee over de energie dat je nog hebt en hoe goed je geslapen hebt ‘s nachts.

Met de apple watch kan je dan weer iemand bellen en heeft valdetectie.

En de meeste smartwatchen zijn nu stappentellers, tracken activiteiten, hebben basic ademhalingsoefeningen (Garmin stelt je zelf voor ademhalingsoefeningen te doen als hij merkt dat je gespannen bent), hartslagmeters,… Saturatie kan ook vaak gemeten worden, maar de betrouwbaarheid is niet echt goed.

Het concept van @Janniekedb is uiteraard een goed idee, maar de huidige smartwatchen kunnen ook reeds een goed hulpmiddel zijn. Ik draag het zelf constant en het helpt mij ook echt.

Login of registreer om te reageren