Astma en BPD

20-01-2023 om 13:49 uur

Goedemiddag,

Ik ben te vroeg geboren en meer dan een jaar beademd, hierdoor diagnose BPD BronchoPulmonale Dysplasie.
In Mei door de Longarts diagnose Astma gekregen.

Afgelopen 6 jaar, 5 longontstekingen gehad. Longinhoud van 77% en longfunctie van 43%.

In februari 2022 met Burn-Out thuis komen te zitten. Ben bij de psycholoog in het ziekenhuis, Ergotherapeut.

Volg vanaf december 2022 longrevalidatie.
Loop bij de diƫtist ivm ondergewicht, heb nu tijdelijk bijvoeding.

En hoop dat ik hier lotgenoten ontmoet die zich hierin herkennen.

Ben veel benauwd, weinig energie, snel overprikkeld, etc.

Login of registreer om te reageren
21-01-2023 om 07:33 uur

Goedemorgen Suus,

Bedankt!

Zoals ik aangaf ben ik op zoek naar ervaringen van andere mensen. Vandaar dat ik lid ben geworden bij het longforum.

Ik zit nu in een intensief traject en hoop dat het stabiel mag worden en niet minder.

Als ik vragen mag wat zijn jou ervaringen?

Groeten, Gerben

Login of registreer om te reageren
21-01-2023 om 21:20 uur

Mijn ervaring met astma is groot, en teveel om op te noemen.
Met de andere diagnoses en waardes die jij noemt ben ik onbekend. Als je alleen naar de diagnose astma kijkt, dan heeft iedereen zijn eigen astma. Astma is een parapluterm, en daaronder hangen vele vormen. Waarvan je ook nog een combinatie kunt hebben. Geen enkel astma-verhaal zal daarom hetzelfde zijn.
Grasduin maar in de diverse topics. Dan kom je veel ervaringen tegen, van veel mensen.

Helaas doet de zoekfunctie op dit forum niet meer. Als je via Google zoekt, met het trefwoord Longforum erbij, dan kom je ook een eind.
Het goede nieuws is dat in 2023 een nieuw longforum live gaat. Met een werkende zoekfunctie.

Veel plezier op dit forum. En hopelijk vind je de ervaringen die je zoekt.

Login of registreer om te reageren