zilverwater

Gisteren kreeg ik van een vriendin de tip om zilverwater te gebruiken. dit heeft een bacteriedodende werking, waardoor luchtweginfectie voorkomen zouden worden
Wikapedia geeft aan dat t vroeger gebruikt werd als antibioticum

wie gebruikt er zilverwater, of heeft dit ooit gebruikt?

Reacties

• EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Hoi Ems,
    Ik heb het wel eens een tijd gebruikt (voorgeschreven door moleculair arts). k had toen niet echt het idee dat t me echt hielp, maar k wil daarmee niet zeggen dat het dus kwakzalverij is. Het is wel een bekend middel...
    Ben benieuwd of je het gaat gebruiken en wat jouw bevindingen zijn!
    Groetjes
    Jorine
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    bedankt voor je reactie edelweiss
    ik heb internet gisteren doorgespit en kan geen echte nadelen ontdekken (behalve wanneer je veel zilverwater neemt, dan heb je kan op een blauwe verkleuring)
    Ik ga het daarom morgen halen en uitproberen.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Ben benieuwd ... laat je horen hoe het gaat met dit water en wat je bevindingen zijn.

Succes.
    op 1320048690:

Ben benieuwd ... laat je horen hoe het gaat met dit water en wat je bevindingen zijn.

Succes.

ga ik doen!
    ik hoorde van die vriendin dat een kennis van haar veel baat had (ook astma), en nu niet steeds opnieuw ab-kuurtjes nodig had.......
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Ben benieuwd wat zo een flesje kost? Zag op het internet dat het vrij eenvoudig zelf te maken is met twee geleiders van zilver en een transformator. De kosten van een dergelijk apparaatje was vele malen minder dan de prijzen die ik voor kant en klare flesjes zag.
    op 1320060062:

Ben benieuwd wat zo een flesje kost? Zag op het internet dat het vrij eenvoudig zelf te maken is met twee geleiders van zilver en een transformator. De kosten van een dergelijk apparaatje was vele malen minder dan de prijzen die ik voor kant en klare flesjes zag.

ik ga eerst een flesje kopen, 100 ml 18 euro, en bevalt het goed kan ik het zelf maken...
  • MarcusMarcus Gebruiker
    vind ik nog een hoop geld voor een flesje water, zag inderdaad prijzen voor 500 ml van 75,- euri
    op 1320060337:

vind ik nog een hoop geld voor een flesje water, zag inderdaad prijzen voor 500 ml van 75,- euri

is ook veel hoor, ben ik helemaal met je eens
    maar als ik daardoor minder infecties heb van bacterieen virussen of schimmels dan is het het proberen waard!
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Zeker is het dat waard. Bij het nalezen op het internet kwam ik daardoor ook een goedkope leverancier tegen van bladgoud en bladzilver. kan ik mijn voorraad aanvullen, gebruik ik als ik bonbons maak namelijk.
  • elly-gezellyelly-gezelly Gebruiker
    is het al uitvoerig getest, op bijwerkingen?
    maw ; kun je het veilig gebruiken?
    op 1320060801:

is het al uitvoerig getest, op bijwerkingen?
    maw ; kun je het veilig gebruiken?

ja, t is veilig zegt wikapedia. trouwens, het is te koop bij de apotheek/drogist, dus kan t niet echt gevaarlijk zijn
    t enige wat kan gebeuren is bij hoge dosering (maar die neem ik niet) een blauwe verkleuring van de huid, maar dit is niet schadelijk voor t lichaam

op 1320060790:

gebruik ik als ik bonbons maak namelijk.
    dat is even een mazzeltje. lekker hoor, bonbons. ik heb ze nooit want ik eet ze allemaal huppekee op
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Bladgoud en bladzilver wordt al eeuwen gebruikt in eten en zit ook veel op bonbons maar soms ook bij bepaalde gerechten. Je kan het gewoon eten zonder nadelige effecten. In India is er een zoetigheid die bij bruiloften als geschenk gepresenteerd wordt en dat geheel in bladgoud is gepakt. Dit kan je gewoon eten. Veel patissiers en bonbonmakers gebruiken het voortdurend je hebt het vast al vaker gegeten zonder dat je het wist. Zilverwater kan niet verkeerd zijn dus.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    op 1320060981:

enige wat kan gebeuren is bij hoge dosering (maar die neem ik niet) een blauwe verkleuring van de huid, maar dit is niet schadelijk voor t lichaam

Wordt je straks de smurfin van het longforum  :s)
    op 1320061214:

Wordt je straks de smurfin van het longforum  :s)
    smurf2.jpg toch leuk!
  • MarcusMarcus Gebruiker
    discrimineren ze hier niet dan, laten ze wel blauwe vrouwen toe....je hoeft ook nooit meer bang te zijn ooit nog een blauwtje te lopen  :s)
    op 1320061450:

discrimineren ze hier niet dan, laten ze wel blauwe vrouwen toe....je hoeft ook nooit meer bang te zijn ooit nog een blauwtje te lopen  :s)

hier hebben ze een ruim acceptatie beleid (kun je van de politiek niet zegger :P )
    haha, kijk, dat is nu weer een groot voordeel, ik loop geen blauwtje meer

maar goed, dit gaat neit meer over zilverwater, en voor kletspraatjes moeten we naar de sc
    dus hier weer verder over het zilverwater
  • MarcusMarcus Gebruiker
    op 1320061821:

maar goed, dit gaat neit meer over zilverwater, en voor kletspraatjes moeten we naar de sc
    dus hier weer verder over het zilverwater

Ja anders wordt stardust weer boos.
  • elly-gezellyelly-gezelly Gebruiker
    op 1320060981:

ja, t is veilig zegt wikapedia. trouwens, het is te koop bij de apotheek/drogist, dus kan t niet echt gevaarlijk zijn
    t enige wat kan gebeuren is bij hoge dosering (maar die neem ik niet) een blauwe verkleuring van de huid, maar dit is niet schadelijk voor t lichaam

mijn vader kreeg vroeger goud-injecties voor zijn rheuma
    was niet fijn, hij had heel veel last van allerlei vreselijke bijwerkingen

dat "medicijn" is nu uit de handel
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Wat moet ik me hierbij voorstellen? Is het gewoon een soort water? En wat doe je daar dan mee? Drink je het of wat anders?
  • ClasinaClasina Gebruiker
    Vroeger had je ook een zalf waar zilver in zat. De ouders van een vriend destijds hadden dat op zijn been gebruikt. Op die plek is de huid nog steeds grijs/blauw en gaat nooit meer weg. Verder heb ik er zelf geen ervaring mee. Alleen dat zilveren sieraden soms zwart afgeven. Ouderen zeiden dan: Dan is je bloed niet goed. Ik zou het niet durven.
    Sterkte bij je keus.
    op 1320085225:

Alleen dat zilveren sieraden soms zwart afgeven.

oei, daar heb je gelijk aan, dat zwart (en jeuk) heb ik ook.....
    misschien toch maar niet doen
    ik ga nog even nadenken

op 1320083658:

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Is het gewoon een soort water? En wat doe je daar dan mee? Drink je het of wat anders?
    Colloïdaal zilver (met als bijnaam helend water) werd lange tijd aanbevolen als doder van ziekteverwekkers en remmer van ontstekingen. Vóór de ontdekking van penicilline werd het volop als antibioticum voorgeschreven tegen infecties, zoals syfilis. Voor 1938 was colloïdaal zilver dan ook aangemeld als geneesmiddel in de Verenigde Staten. Sinds 1975 heeft het geen status meer van geneesmiddel. In de huidige reguliere geneeskunde wordt colloïdaal zilver niet inwendig gebruikt, het wordt wel veelvuldig toegepast bij brandwonden. Bij onjuist inwendig gebruik levert het wel het risico van argyrie op. Bij het spoelen van de mond met colloïdaal zilver ontstaat verkleuring van de tanden. Dit komt door de reactie van het zilverion met tandsteen; de ontstane zilververbinding is zwart. In de Verenigde Staten is het sinds 1999 verboden om colloïdaal zilver aan klanten te verkopen als het samengaat met gezondheidsbrengende claims. Colloïdaal zilver mag echter wel als voedingssupplement worden gebruikt en verkocht. In Duitsland wordt het verkocht als plantenbeschermingsmiddel. Verder worden de vezels van sommige wondverbanden voorzien van een zilvercoating vanwege het anti-bacteriële effect. Op zilver is geen patent aan te vragen. Inmiddels wordt CZ in de alternatieve geneeskunde toegepast. (wikapedia)
  • Marjomarjo62Marjomarjo62 Gebruiker
    op 1319970505:

Gisteren kreeg ik van een vriendin de tip om zilverwater te gebruiken. dit heeft een bacteriedodende werking, waardoor luchtweginfectie voorkomen zouden worden
    Wikapedia geeft aan dat t vroeger gebruikt werd als antibioticum

wie gebruikt er zilverwater, of heeft dit ooit gebruikt?

Weliswaar n oud bericht maar wilde je toch laten weten dat ik het al jaren gebruik en zelf maak inmiddels en er van vele longontstekingen mee voorkomen heb. Mijn arts vind t verbazingwekkend Goed werken en staat achter mijn gebruik. Om blauw te worden zou je liters per dag moeten drinken , onzin dus
    Groetjes marjo
    op 1369395346:

Weliswaar n oud bericht maar wilde je toch laten weten dat ik het al jaren gebruik en zelf maak inmiddels en er van vele longontstekingen mee voorkomen heb. Mijn arts vind t verbazingwekkend Goed werken en staat achter mijn gebruik. Om blauw te worden zou je liters per dag moeten drinken , onzin dus
    Groetjes marjo

he, dankjewel!
    Ik had dit topic alweer vergeten, ben blij dat jij er zoveel baat bij hebt.
    Waar koop jij zilverwater? en hoeveel neem je op een dag?
  • Marjomarjo62Marjomarjo62 Gebruiker
    op 1369398343:

he, dankjewel!
    Ik had dit topic alweer vergeten, ben blij dat jij er zoveel baat bij hebt.
    Waar koop jij zilverwater? en hoeveel neem je op een dag?

Het is te koop bij een drogist of via internet( ik maak t tegenwoordig zelf)
    Afhankelijk van t voelen opkomen verkoudheid/ verkleuren slijm neem ik  3x daags n dopje
    Bij longontsteking elk uur n dopje
    Bij oorontstekingen doe ik paar Keer per dag druppelen
    Als je nog meer wil weten hoor ik t wel :-)
Log in of Registreer om te reageren.