saturatiemeter

14-11-2011 om 23:40 uur

Ik ben 51 jaar, en heb longfibrose (NSIP) Ik wil bij het sporten behalve mijn hartslag ook het zuurstofgehalte in mijn bloed kunnen monitoren.
Nu heb ik op marktplaats.nl een saturatiemeter gezien voor € 39,95 (CMS-50DL) die beide kan.
Kent iemand deze saturatiemeter  en/of de leverancier? (Mediman?) en kan me vertellen of dit iets is?

Login of registreer om te reageren
15-11-2011 om 09:21 uur

Goedemorgen

Ik heb vorige maan de PC60B1 van 49.90 euro bij MedishopXL gekocht en deze is prima.
Met die van jou heb ik geen ervaring helaas.

Groetjes Jippie

Login of registreer om te reageren
15-11-2011 om 12:45 uur

Goedemiddag,

Ik heb enkele maanden geleden de PC60C1 van 99 euro bij MedishopXL gekocht en deze is perféct.
Dat type van jou CMS50DL heeft wel een heel erg ouderwets 7 segments display. Bij die van mij draaien de cijfertjes zodanig dat ze altijd rechtop staan, ongeacht de positie van je vinger, heel handig is dat.

Groetjes Jan

Login of registreer om te reageren
15-11-2011 om 13:19 uur

hoi Daalder
ik ben ook wel benieuwd of hij voldoet
als-ie goed is is t niet duur

draaiende cijfertjes vind ik zelf niet supernoodzakelijk

Login of registreer om te reageren
15-11-2011 om 21:24 uur

Dank jullie voor de reacties. Ik heb een filmpje op youtube gevonden, en aan de hand daarvan besloten er een te bestellen.
http://www.youtube.com/watch?v=wALXtrPcS9A
Hij doet namelijk precies wat ik wil.
Ik hou jullie op de hoogte over hoe hij bevalt.

#janbaalt
Ik zag dat hij ook saturatiemeters heeft met draaiend scherm voor € 49,95 , dus € 50,= goedkoper dan die van jou!

Login of registreer om te reageren
09-12-2011 om 14:14 uur

hoi daalder, lukt het jou om die te bestellen?
ik zie wel zijn advertentie op Marktplaats, maar krijg geen reactie op mijn mailtje

Login of registreer om te reageren
09-12-2011 om 21:47 uur

@elly-gezelly,

Ik kreeg gelijk antwoord op m'n bericht, dus misschien is er wat misgegaan?
Ik zou die van € 39,95 bestellen maar ik heb toch de cms-50d plus  (€ 69,95) besteld met data-opslagmogelijheid en teruglezing via de computer.
Ik zet hem met een stukje tape vast op m'n vinger en ga dan sporten (crosstrainer). Ik kan dan alles in de gaten houden en later alles in grafiekvorm op de computer terugkijken. Ook handig om een uitdraai mee te nemen naar de longarts. Ik ben er blij mee!
Hij had hem niet op voorraad, maar ik had hem binnen 3 weken in huis.
Ik hoop dat je iets aan mijn berichtje hebt

Login of registreer om te reageren
09-12-2011 om 22:42 uur

dankje, daalder.
ik zal nog-es mailen en vragen waar-ie blijft
of hij misschien ook een site heeft enz

als ik m heb meld ik t je

Login of registreer om te reageren
09-02-2012 om 15:47 uur

Ik heb inmiddels de saturatiemeter (CMS-50DL) al weer een poosje in huis. Bezorging enz ging prima.
Ik gebruik m bij het tempo-wandelen. In de warming up kan ik met dit ding mijn hartslag in de gaten houden. Bij het uiteindelijke inspannen houd ik er mijn zuurstofpeil mee in de gaten. Ik wil dan nl niet onder de 92/93 duiken. En voel dat zelf toch minder goed aan. (Hoewel, de laatste tijd kan ik t zelf aardig inschatten).

Ook op dagen dat ik veel hoofdpijn heb kijk ik er even op, vaak is-ie dan aan de lage kant, zonder dat ik me bewust benauwd voel.

Login of registreer om te reageren
10-02-2012 om 08:13 uur

Haai elly-gezelly

Ik zit er ook aan te denken om zo'n meter aan te schaffen, maar wordt je er echt wijzer van vraag ik me af??
Als je merk dat je saturatie laag is wat doe je dan?? Rustig aan doen en medicijnen innemen denk ik.......
Maar heb jij er baat bij?

Groetjes

Login of registreer om te reageren
10-02-2012 om 10:08 uur

Haai _O- Bienie
Nee, zo gebruik ik m idd ook niet.
Toen mijn vader nog leefde liep hij vaak naar de thermometer in de huiskamer; "Even kijken of ik t koud heb, nee, het is toch 20 graden, dus ik heb t niet koud!" Mijn vader had zwaar reuma. Wij als kinderen hebben er vaak om moeten lachen, maar de reden was; zijn temperatuurgevoel liet m vaak in de steek.

Ik had een half jaar geleden veel minder conditie als nu. Ik wandelde veel, maar had nadien altijd qua longen een terugslag. Een paar te grote inspanningen achter elkaar en ik kreeg bronchitis. Ik ging tijdens de inspanning veel "te diep", maar had dat niet in de gaten van mezelf.

Daarom ben ik toen naar een sportfysiotherapeut gegaan, ik doe bij haar krachttraining voor de benen en romp. Ook leerde ik een betere ademtechniek bij het inspannen. En ze leerde mij het inspannen te doseren. Hulpje om bewust te worden was de saturatiemeter, ik liep op de loopband en vond het uitstekend gaan, voelde me niet benauwd maar zat dan bv wel super-snel op 90/91. Lopen kost nu eenmaal moeite dacht ik. Dat komt omdat je aan benauwd zijn went. De truc voor mij was/is om me zodanig in te spannen, dat ik niet te diep zak. Om precies boven dat punt te blijven en dat dan uit te bouwen.
Ik kan nu inmiddels tempo-wandelen, ik loop/wandel bij haar op de band 6,5 km/u bergie-op/bergie-af. Qua hartslag en saturatie blijf ik ook dan netjes binnen mijn grenzen, dus ik ben enorm vooruit gegaan. In het begin liep ik binnen die grenzen nl in een veel langzamer tempo, ook buiten.
Het eigen gevoel van wanneer ga ik te diep is er al wat meer als vroeger, maar ik moet nog vaak spieken. En gelukkig kan ik het nu al veel beter vooraf goed inschatten. Zit ik goed, ja/nee?
Buiten kan ik nu ook tempo-wandelen, niet zò snel hoor, (ik heb niet zo'n heel goede ogen)

De saturatiemeter is dus voor mij zoiets als de thermometer van mijn vader _O- _O-
Maar als t lukt heb ik m in de toekomst niet meer nodig.
ik ben best trots op mezelf
*O*

Login of registreer om te reageren