Neustussenschot operatie?

09-03-2012 om 14:21 uur

Goeden dag

Ben vanochtend bij de KNO arts geweest, en over zes weken word mijn neustussenschot recht gezet.
Deze staat zo schuin dat hij de linker neusgat bijna volledig blokkeert.
Gezien me astma vond de arts het noodzakelijk om het recht te zetten.

Ik kan hier op het forum er niet al te veel over vinden, maar zijn er meer mensen die dit hebben ondergaan?
En zo ja, heeft het positief bij gedragen aan de het astma beeld?
Weet namelijk niet zo goed wat ik er van verwachten moet.

Met vriendelijke groet Jasper

Login of registreer om te reageren
09-03-2012 om 16:15 uur

Hoi Jasper,

Ik heb de operatie twee jaar geleden gehad.
Voor de operatie kon ik helemaal niet door mijn neus ademen, nu gaat dat met behulp van wat spoelen en neusspray een stuk beter. Dit heeft er vooral voor gezorgd dat ik heel veel beter slaap.
De operatie heeft dus zeker een positief effect gehad, maar ik geloof helaas niet dat de astma er echt van verbeterd is.

Als je nog vragen hebt, vraag je maar raak hoor!

Login of registreer om te reageren
10-03-2012 om 05:52 uur

hoi Solstice en anderen

Volgens de KNO arts moet ik er van uit gaan dat ik me hele leven Fluticason moet gebruiken,
Als dat de boel open houd is dat geen probleem natuurlijk.
Ik slaap op zich altijd wel goed. maar misschien ga ik er minder van snurken,
Dat zal voor me vrouw dan weer een hele verademing zijn.

Als ik een paar keer nies, of hard hoest. Heb ik gelijk hoofdpijn rechts boven het oog (holte).
Hoop dat dat er mee over gaat. Dat zal al veel winst opleveren.

Ben benieuwd hoe de operatie verloopt  in verband met benauwd zijn en narcose.
En hoop dat ik daar niet te lang hoef blijven.

groetjes jasper

 

Login of registreer om te reageren
10-03-2012 om 08:44 uur

Hoi Jasper, ik heb die ingreep 2 keer gehad is geen vervelende ingreep heb het jaren geleden gehad heb er inderdaad meer lucht van gekregen. En kan dan ook makkelijker door mijn neus ademen, is voor al in de winter fijn wat betreft je astma (is de lucht iets voor verwarmd)
Kijk wel uit na de operatie dat je even voorzichtig ben met je neus (niet stoten).
Wat betreft de narcose ik denk dat je een ruggenprik krijg ivm met je astma maar je kan wel vragen of je er medicatie bij krijg dat je het niet zelf hoef mee te maken.
Ik zelf moest 5 dagen in het zh blijven maar dat is wel een kleine 10 jaar geleden dus ik weet niet hoe het nu is.
verder valt het heel erg mee hoor wens je sterkte en ik hoop dat het bij je helpt.

M.v.g.Cees

Login of registreer om te reageren
10-03-2012 om 09:39 uur

Ook bij mij is mijn tussenschot rechtgezet, verbouwd en heeft mijn neus een nieuw uiterlijk gekregen. Ik ben blij met het visuele resultaat maar verder viel het me toch wel tegen. Ben nog steeds vaak neusverkouden, heb niet de indruk dat ik nu zoveel rustiger ademhaal. En ik heb echt 5 dagen afgezien na de operatie.

Login of registreer om te reageren
10-03-2012 om 09:43 uur

Ook bij mij wordt er over een operatie gesproken. Dit omdat mijn neus dicht zit door opgezwollen slijmvlies (door allergie) en omdat er een extra stukje bot zit.
het 'snot' kan er niet uit en gaat richting de longen, waar we t niet willen hebben.
Ik wacht nu op een oproep van de scan, en bevestigd die de diagnose van de kno arts dan wordt er geopereerd.

Ik heb idd bij veel mensen gehoord dat de operatie niet echt goed resultaat geeft, zie verhaal van rahimns, maar ik denk dat ik geen keuze heb... dus t maar gewoon aan moet gaan.

Login of registreer om te reageren
10-03-2012 om 10:35 uur

hoi, ik ben jaren geleden aan mijn neus geopereerd.
vanwege jarenlange chronische neusverkoudheid, extra benauwdheid en hoofdpijn.

de operatie is bij mij zeer succesvol geweest!
Direct bij het ontwaken uit de narcose kon ik gemakkelijker door mijn neus ademen. Het scheelde enorm.
Daarna veel minder exacerbaties met ab en predkuren

De narcose zelf was natuurlijk wel nadelig voor mijn astma, maar dat trok gelukkig na een paar weken weg.

Login of registreer om te reageren
10-03-2012 om 10:51 uur

Bij mij is de operatie onder volledige narcose gedaan en ik moest één nacht in het ziekenhuis blijven. Langer blijven is voor zover ik heb begrepen alleen nodig als er complicaties zijn.

Elly welke operatie heb jij gehad als ik vragen mag? Het klinkt namelijk niet echt als een tussenschotcorrectie als je echt gelijk na de operatie verbetering merkte. Of er moet echt een heel andere methode gebruikt zijn dan bij mij (en ander mensen die ik ken die de operatie gehad hebben).

Login of registreer om te reageren
10-03-2012 om 11:10 uur

Hoi allemaal bij werden er watten in mijn neus gestopt om het kraakbeen wat er tussen zit weer te laten genezen. het werd gebroken om recht gezet te worden.
Narcose krijg ik niet meer ivm met mijn astma dus krijg nu een ruggenprik en med om dan toch van de wereld te zijn zodat ik het niet hoef mee te maken voordeel is dat je er ook weer zo uit ben met narcose ben je nog wel even van de wereld vind ik zelf.
verder denk ik dat ieder het op zijn manier mee maakt de een vind het erg vervelend de andere heeft er nauwelijks last van.

@Elly ik denk dat jij geen echte neus operatie gehad omdat je meteen het al merkte en na een neusoperatie (tussen schotje recht zetten) dan heb je een paar dagen verband in je neus

M.v.g.Cees

Login of registreer om te reageren
10-03-2012 om 13:22 uur

bij mij zijn de holtes verruimd. Het was te klein van binnen En de afvloed naar de keelholte is verbeterd.
Neustussenschot, geen idee, zal wel niet dan
ja ik had wel geruime tijd last van de operatie maar het ademen ging gelijk beter
na een nacht mocht ik weer naarhuis

Login of registreer om te reageren
10-03-2012 om 13:25 uur

Ja hoor maar het had heel weinig gebloed, dus verband was er al uit voor de narcose uitgewerkt was.
ik heb eerste week wel heel veel otrivin moeten gebruiken

Login of registreer om te reageren