antibiotica en probiotica

31-07-2012 om 20:34 uur

Vandaag heb ik van mijn alternatieve arts probiotica gekregen (niet die van de Appie Heyn, maar van Orthica ) Dit omdat ik veel ab heb gehad en volgens haar is daardoor mijn darmflora en de darmwand niet optimaal.

Wie heeft hiet ook probiotica gebruikt, en heb je er baat bij gehad?

Login of registreer om te reageren
01-08-2012 om 09:49 uur

Ja ook ervaring met probiotica van orthica en heb er zeker wel wat aan gehad. Antibiotica is inderdaad rotspul voor je darmflora, waar verder ook heel je lichaam last van heeft want een gezonde darmflora is de basis van een gezond lichaam. Helaas kan het soms echt niet zonder antibiotica, maar dan toch het liefst zo min mogelijk.

Login of registreer om te reageren
01-08-2012 om 19:16 uur

Hoi emsepems, op aanraden van de osteopaat neem ik dit ook na een antibiotica kuurtje. Heeft mij iedere keer super geholpen. Daarnaastbij magnesium of vitamine tekort metarelax tabletten. Wist eerst ook niet dat het zoveel invloed kon hebben.

Login of registreer om te reageren
01-08-2012 om 20:20 uur

bedankt tessa en veronie,
waar heeft het bij jullie geholpen? om sneller op te knappen? Minder vatbaar voor nieuwe infecties? Of een betere stoelgang...
Bij mij schat ze in dat de infecties verminderen zullen, dat klinkt natuurlijk prachtig

Login of registreer om te reageren
01-08-2012 om 22:13 uur

Ik heb jarenlang Actimel gebruikt omdat ik een spastische darm heb en daardoor veel last heb van wisselend diarree en obstipatie. Daar hielp het toen goed voor. Ik ben inmiddels alweer een tijd gestopt omdat het toch een prijzig grapje is en inmiddels gaat het ook best aardig nu ik steeds meer door krijg waar ik wel en niet op reageer. Als ik antibiotica slik, dan neem ik wel altijd Yakult oid en dat scheelt dan altijd wel. Krijg dan geen extra last van m'n darmen en dat is fijn want die zijn al zo gevoelig.

Login of registreer om te reageren
02-08-2012 om 00:18 uur

Ik gebruik tijdens een AB-kuur altijd enterol, dat helpt heel goed om de darmflora op peil te houden (die door de AB beschadigd wordt). Voor de rest heb ik geen ervaring met probiotica.

Login of registreer om te reageren
02-08-2012 om 15:30 uur

Bij mij helpt probiotica bij darmklachten (PDS, prikkelbare darmsyndroom). Mijn ontlasting wordt er vaster door (heb chronisch diarree) en minder krampen. Niet een heel groot verschil, maar ik merk zeker wel effect van de probiotica. Ik heb het alleen nog niet langere periodes achter elkaar gebruikt (soms een paar weken), zou misschien voor mij wel goed zijn ... Maar heb momenteel metamucil, een vezeldrankje om mijn ontlasting te stimuleren en de darmen sterker te maken. Helpt ook niet optimaal, maar wel enigszins en we blijven zoeken ...

Login of registreer om te reageren
02-08-2012 om 18:34 uur

De infecties zijn verminderd, het herstel verloopt beter. Na een antibiotica is de stoelgang ook anders en na een aantal dagen probiotica verbetert ook dit. De eerste keer dat ik orthica gebruikt heb wat langer, maar nu direct na een ab een kuurtje erachteraan geeft zeker verbetering. Daarnaast is het goed om dagelijks 70ml oer bosbessensap te drinken. Dit gebruik ik nu dagelijks ook op advies en heeft ook een zeer positieve werking. Dus, voor mij alleen maar voordelen.

Login of registreer om te reageren
28-09-2012 om 16:16 uur

Ik neem ook altijd bij het gebruik van anti-biotica maar ook bij Prednisolon, van Solgar acidophylus capsules. Gelijk inmenen met de pillen. Dan heb je (ik tenminste) geen last van diarree en dat terwijl ik als cooeliakie patient hele gevoelige darmen heb.
Groetjes,
Gonny

Login of registreer om te reageren
28-09-2012 om 16:19 uur

Na een behoorlijke kuur a.b. gebruik ik vit B capsules en smorgens een flesje Actimel. Het kan misschien tussen de oren zitten, maar ik heb het gevoel dat het me goed doet.
Mijn darmen zijn altijd wat van slag tijdens zo'n kuur, veel minder eetlust, vooral volkorenbrood trekt me dan niet. Vlees ook niet. Dus heb het gevoel dat ik wat van deze vit. tekort kom dan.

Login of registreer om te reageren