Bijwerkingen Qvar

25-09-2012 om 22:53 uur

Goedenavond,

ik ben benieuwd of er mensen zijn die zich herkennen in het onderstaande.

Onze dochter Amy van nu 9 jaar heeft moeilijk behandelbaar astma en gebruikt een flinke dosis medicatie.
Nou heeft zei geregeld last van een heel negatief zelfbeeld, niemand vindt haar lief, iedereen vindt haar stom, woedeaanvallen uit het niets, heel vaak boos en ruzie maken en hoogtepunt was dat ze met een broodmes op haar keel voor me stondĀ  :'(
We hebben toen gelijk contact opgenomen met de KA en zijn doorverwezen naar kinderpsycholoog. We staan op een wachtlijst en zijn via via erachter gekomen dat het een mogelijke bijwerking zou kunnen zijn van ontstekingsremmer Qvar. Omdat vrienden van ons soortgelijke ervaringen hebben gehad met Qvar en na overstap op ander medicijn het stukken beter gaat hebben we na lang aandringen bij onze KA ook de medicatie van Amy aangepast. Amy is nu overgestapt van de Qvar naar de flixotide.

Ik ben benieuwd of mensen soortgelijke ervaringen hebben of zich herkennen in bovenstaande.

Groetjes,
Richard

Login of registreer om te reageren
03-12-2012 om 20:08 uur

Nooit gedacht dat Qvar dat soort uitwerkingen had, maar nu ik dit lees, is het misschien eens verstandig andere medicatie te vragen voor mijn zoon van 6,5jaar, die nu bijna 3 jaar Qvar gebruikt en steeds heftigere "boze buien" heeft om niks..
Ik heb nl zelfs BJZ op mn dak die hem uit huis willen plaatsen, omdat ie zulke buien heeft en ik hem volgens hun dus niet aan kanĀ  :'(
Hij was altijd juist heel lief en zorgzaam, maar nooit een link gelegd naar de medicatie..

Login of registreer om te reageren
Moderator
03-12-2012 om 20:15 uur

Hier schrik ik van. Wist niet dat Qvar dergelijke bijwerkingen heeft.

@Nightangel zou met spoed gaan overleggen met de ha/la.

Login of registreer om te reageren
03-12-2012 om 20:21 uur

Het is idd bekend van (inhalatie) corticosteroiden. Maar ook astma geeft een negatief zelfbeeld, je kan immers minder dan je vriendjes...
Een andere puf is t overwegen waard

Login of registreer om te reageren
12-01-2013 om 19:36 uur

Hoi Richard,

Hoe gaat 't nu met Amy? Is ze overgestapt op andere medicatie?

Login of registreer om te reageren
13-01-2013 om 21:30 uur

Hier zijn we gestopt met Qvar.
Mijn zoontje is nog maar 2 1/2 jaar maar hij zei continue kan niet dit, kan niet dat.
Hij was ook erg rusteloos en kon zichzelf niet vermaken.
Ik dacht dat ie extreem aan het peuterpuberen was, maar sinds de stop van Qvar is hij veel beter te handelen.

Hoe gaat het nu op de flixotide?

Login of registreer om te reageren
17-01-2013 om 19:42 uur

Over Qvar heb ik dat ook nog nooit gehoord, heb wel aardig ervarings met bijwerkingen van pompjes.
Ik weet wel dat als ik heftig benauwd ben en een astma aanval heb dat ik ook veel bozer ben en vroeger als kind ook alles stom vond.

Login of registreer om te reageren
19-01-2013 om 17:29 uur

Onze longarts moest er ook naar zoeken. In de info bijsluiter
Van de
Fabrikant zelf (op internet) staat het wel.

Login of registreer om te reageren
01-02-2013 om 20:03 uur

mijn dochter is al 6 jaar aan de q-var en idd heel onzeker gevoelig. Ze kan volgens haar niks. Haar wangen zijn opgezet ook door de q-var en daarmee wordt ze gepest. Ik moet donderdag naar de longarts ik ga het er meteen over hebben.

groetjes Lisette

Login of registreer om te reageren
15-04-2013 om 11:59 uur

Amy zit nog steeds aan de flixotide. Het is nog steeds een verschil van dag en nacht. Wel hebben we op verzoek van de KLA de flixotide afgebouwd omdat het zo goed ging en ze lange tijd stabiel is. Echter dit was geen succes maar het proberen waard. We zitten nu weer aan de oorspronkelijke dosis.

Verder is Amy dit weekend meegeweest op Snuffelweekend van stichting de Luchtballon als ambassadeur. Amy gaat dit jaar voor de derde keer mee op kamp. Ik kan het ieder kind met astma, voedselallergie of eczeem aanraden. Amy is helemaal verslaafd aan dit kamp en ook voor de ouders is het fijn om even geen zorgen te hebben.
Voor meer informatie kun je kijken op:
http://www.deluchtballon.nl

Verder heeft Amy een actie gestart voor de Luchtballon die je kunt bekijken op:
http://www.geef.nl/raheier

Login of registreer om te reageren
15-04-2013 om 15:33 uur
Reactie op Richardh

Amy zit nog steeds aan de flixotide. Het is nog steeds een verschil van dag en nacht.

Wat super om te horen Richard! Fijn dat het met Amy zoveel beter gaat qua bijwerkingen sinds ze van de Qvar af is!

Login of registreer om te reageren