Even voorstellen

04-10-2012 om 21:06 uur Gesloten

Hallo allemaal,

Ik ben Heidi en ben 33 jaar oud en woon in België.
Heb al van kinds af astma dat de laatste jaren erg verslechterd is. Dit is sinds ik in 2010 een zware longontsteking heb gehad. Toen en nu nog doe ik vaak infecties zoals longontstekingen, verkoudheden die dan naar andere infecties overgaan, ....

Door mijn gezondheidsproblemen kan ik mijn werk als verpleegkundige niet meer doen, maar op maandag, woensdag en vrijdag ga ik waar ik werkte helpen om de mensen eten te geven. Wat ik enorm fijn vind, en de mensen en collega 's zijn enorm blij om me terug te zien. er zijn zelf mensen die er naar uitkijken wanneer ik kom en me telkens vragen wanneer ik terug kom :), is enorm fijn om te horen dan.

De laatste jaren lig ik vaak in het ziekenhuis. We proberen de opnames wel zo kort mogelijk te houden, van zodra ik niet meer hoeft in het ziekenhuis te blijven maar het thuis verder kan mag ik naar huis. Al heb ik niet te klagen over de opvang, de verpleging, dokters, kine, ... zijn super lieve mensen. Dit jaar alleen heb ik al 8 keer in het ziekenhuis gelegen, waarvan 1 keer gepland was voor een operatie. Door mijn longproblemen heb ik problemen aan mijn maag gekregen. Deze was een stuk boven mijn middenrif gaan zitten (noemd een glijbreuk), waardoor ik dan ook reflux heb gekregen. En door de reflux had ik een chronische hoest. Het ene wakkerde het andere aan. Dus in juni heb ik een anti-reflux operatie gehad, waardoor ik nu erg veel problemen heb met maag en slokdarm. En waarvoor ik 10/10 weer opgenomen wordt. Maar deze keer is het dus gepland en niet via spoed. Want vaak moet ik via spoed binnen gaan, dan lig je eerst en hele tijd in een kabine op een brancard die heel onconfortabel ligt, en dan moeten er allerlei vervelende testjes gebeuren. Daar heb ik dus altijd een hekel aan, denk dan steeds jullie kennen me nu toch al, help me dan gewoon. En laat al die testen, maar dat lukt dus niet, ze zijn verplicht alles uit te sluiten. En ik ben dus ook afhankelijk van zuurstof, probeer soms wel even zonder, maar dat lukt me niet altijd even goed.

Maar ik ben niet alleen de persoon met de ziekte, ondanks alles probeer ik me zo goed mogelijk bezig te houden en in te zetten voor anderen. Zoals ik al eerder zei ga ik helpen met mensen eten te geven. Van opleiding ben ik verpleegkundige en mits ik dit niet meer kan doen, doe ik dit door actief te zijn bij ziekenzorg. Is een vereinging van de mutualiteit dat zich bezig houd om activiteiten voor zieke en anders valide en gepensioneerden te organiseren. Zodat zij toch nog ergens iets kunnen doen en onder de mensen komen. Ik organiseer dit dus mee voor de jonger vanaf 18 jaar.

Buiten dit speel ik heel graag muziek, hier volg ik school voor. Mijn instrumenten dat ik bespeel zijn marimba, piano en drum. En dan schrijf ik graag en maak ik graag zelf kaartjes. Heb me ingeschreven bij postcrossing en zo heb ik voldoening van het kaartjes maken en een doel om ze te maken. is veel leuker als je een kaartje dat je gemaakt hebt ook kunt opsturen en er reactie op krijgt.

Zo tot hier stel ik me even voor, verder zul je lezen hoe ik mijn dagen ul, omga met het ziek zijn en zo verder.
Veel plezier hiermee  ;)

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.