vervolg mijn dagje

Dit topic is gesloten
HeidiVHeidiV Gebruiker
Hier zijn we, de dag is voorbij. En heb goed nieuws  ;) longfunctie was goed en mag morgen naar huis  *O* zie er naar uit, in mijn eigen plekje gaan herstellen  :).

Heb weer leuk bezoek gehad en geofend met stappen, zodat we stapjes vooruit maken he  ;).
Nu terug een goede nacht dat we uitgerust naar huis kunnen gaan.
En daar  verder kunnen herstellen.

Ben super blij  :s).
tot morgen

veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W
Ga naar laatste reactie«137

Reacties

• HJHJ Gebruiker
    Wat een goed nieuws. *O*
    Niks is zo lekker als je eigen bedje.
    Slaap lekker :z :z
    Een goede thuisreis gewenst.
  • maraikiemaraikie Gebruiker
    Hiep hiep hoera!!!  *O*

Wat een goed vooruitzicht. En fijn dat het blazen goed ging, je zag er zó tegenop.
    En dan lekker thuis verder beter worden, wat ontzettend fijn!!

Knuf en liefs!
    Marieke
    :*
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Wat fijn dat je naar huis mag gefeliciteerd.
  • EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Goed nieuws meid! Erg fijn voor je! Hopelijk ga je het redden thuis, want daar is het wel t beste. Vaak knap ik eerlijk gezegd thuis beter op dan in t ziekenhuis, maar soms heb je t ziekenhuis gewoon even nodig! fijn dat je lf weer op orde was vandaag, dan doen de meds hun werk!! fijn!
    Liefs
  • IrisdwIrisdw Gebruiker
    Wat heerlijk dat je morgen naar huis mag!  *O*
    Fijn thuis weer verder aansterken.
  • AniqueAnique Gebruiker
    Joepie!! Super meis!  *O*
  • SienSien Gebruiker
    Jeij  *O*

Ben echt blij voor je! Nu nog lekker verder thuis herstellen in je eigen bedje en hopelijk blijft het nu even wat rustiger in je longen!

liefs
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Joepie!!!!! superfijn dat je naar huis mag, ik ben echt blij voor je  *O*
  • tessa1975tessa1975 Gebruiker
    Hoop dat je vanavond heerlijk in je eigen bedje kunt slapen.
  • wendy24wendy24 Gebruiker
    wat fijn dat je naar huis mag.
    heel veel beterschap nog.
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    Zalig we zijn terug thuis  *O*
    Heb al van alles hier thuis genoten, het lekkere eten (beter dan zh kost), de zetels (beter dan telkens een bed), even buiten geweest, ... kan maar blijven opnoemen hoe zalig het is om weer thuis te zijn. Nu hopelijk een iets langere periode uit het zh.

Goed gesprek gehad met la al was het niet zo super positief. Ze kunnen niet veel meer doen voor mij, heb de maximum van medicatie nu. Hij zei ook en dat vond ik wel goed, het enige is die goed innemen, maar dat doe jij al. Ja tuurlijk doe ik dat al. Hij heeft in mijn bloed nog wat testen aangevraagd, maar denkt hier niet veel meer uit te weten te komen. Hij krijgt mijn astma niet onder controle en zolang dat niet is blijf ik infecties doen en opstoten. Maar hij ging verder zoeken achter een oplossing. En als ik nog een infectie doe wordt het constant antibiotica, maar daar vreest hij voor dat dat niet heel veel gaat doen. Maar vind het wel het proberen waard. En dan had hij ook nog beter nieuws, hoop nu wel dat de mutualiteit meewerkt. Hij heeft contact met Davos en zou daar naartoe mogen. Hij ziet dit als enige oplossing nog om ergens stabiliteit te vinden. Maar nu is het bang afwachten of de mutualiteit ertussen komt ik begin alvast te  ^O^ voor positief besluit. Zal dat denk ik dan de volgende consultatie wel weten binnen een maand is dat.

En nu gaan we genieten van ons eigen bedje, en hopelijk goed slapen nu we terug in vertrouwde omgeving zijn.

Bedankt allemaal voor de steun tijdens mijn opname, doet zeer veel te weten dat jullie er zijn, geeft me de kracht te blijven vechten op momenten dat het me even tegen zit. Speciaal deze bloem voor elk van jullie  :).
    2039222-1f158f2f06900c228c1d5001fc4fc344.jpg

Veel liefs, knuf  O+
  • HJHJ Gebruiker
    Fijn dat je weer lekker geniet thuis.
    Best wel confronterend het gesprek met je la :X al wist je natuurlijk al wel dat het niet best was. Fijn dat de la blijft zoeken naar een oplossing. Ga met je mee duimen ^O^ op een positief besluit.
    Hoop dat je lekker slaapt in je eigen bed.
    Heel veel beterschap. O+
  • jippie46jippie46 Gebruiker
    Fijn dat je thuis bent.
    Lekker in je eigen bed.

Groetjes Jippie
  • maraikiemaraikie Gebruiker
    Bedankt voor je bloem!! O+

En wat fijn dat je thuis bent. En ook even lekker naar buiten kunt, of gewoon in je eigen stoel zitten en lekker in je eigen bed liggen. Heerlijk zeg!

Ik ga natuurlijk meeduimen... ^O^ voor een positief Davos-besluit!

Geniet verder van het thuis-zijn. Hoop met je mee dat het voor een langere periode is.

Dikke knuf. Marieke
    :* :W
  • KidoKido Gebruiker
    Wat fijn lekker thuis!!!
    Hopelijk ben je heeeeel lang thuis!!!
    En betreft Davos jij woont toch in België?
    Ik las ga enkele hier dat Davos niet kan oid maar misschien zit ik geheel fout....
  • SienSien Gebruiker
    Leuk om terug thuis te zijn Heidi  ^O^

Wat goed dat je LA aan Davos denkt!!!! Ik ben heel benieuwd of hij dat voor mekaar krijgt voor je, want het is echte onzin dat wij als Belgjes nergens heen kunnen. Hou mij op de hoogte, als hij het voor mekaar krijgt probeer ik je achterna te komen  ;)

liefs
    wat een mooie bloem, prachtig! dankjewel
    en ik hoop op een fijne nacht in je eigen bedje  :z
  • KidoKido Gebruiker
    Sien jullie zorg verzekering is toch ook heel anders dan die in nl?
  • SienSien Gebruiker
    op 1352323915:

Sien jullie zorg verzekering is toch ook heel anders dan die in nl?

Het probleem zit hem niet in de zorgverzekering op zich, maar wel dat er in bij wet bepaald is dat astmapatiënten niet in aanmerking komen voor longrevalidatie.  Wel voor COPD, CF, enz. Eén van de criteria is bvb een stabiele FEV1 hebben onder de 60%. Daar voldoe ik regelmatig/meestal aan, maar omdat astma per defenitie een reversibele aandoening is vinden ze dat onvoldoende indicatie.
  • KidoKido Gebruiker
    Maar België en Davos hebben toch geen banden?
    Er hier kom je ook niet zomaar ff in aanmerking voor revalidatie en t is al helemaal geen ik ga ff naar Davos.
    Gaat een hoop geregel aan vooraf en dan een  ja zien te krijgen van de verzekering is ook niet vanzelf sprekend meer.
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    op 1352320545:

Wat fijn lekker thuis!!!
    Hopelijk ben je heeeeel lang thuis!!!
    En betreft Davos jij woont toch in België?
    Ik las ga enkele hier dat Davos niet kan oid maar misschien zit ik geheel fout....

Hallo Kido
    Als Belg kun je er nu ook naartoe, voor het ogenblik zijn het alleen personen uit nederland en duitsland die ernaar toe gaan. Maar het centrum zelf wil uitbreiden en belgië er ook bijnemen. Hebben hiervoor zelf contact gelegd met UZ Leuven waar ik behandeld wordt. Zelf had ik ook een mailtje gedaan naar Davos om te horen of je als Belg kans maakt en kreeg ik deze uitleg. Het gaat helemaal niet over welke zorgverzekering je hebt en zo. Ik denk dat duitsland ook niet dezelfde heeft al nederland. Al weet ik daar niet veel van  :@. En Davos heeft dus contact met mijn la en hebben over mij overlegd. Als mijn mutualiteit nu nog ja zegt ben ik weg naar Davos. Zelfs zonder mutualiteit mag ik ernaartoe, maar dat is ietsje te kostelijk. Ik hoef van hun geen ja te hebben om te mogen vertrekken, maar zelf hoop ik dat ze ja zeggen, want dan is het niet zo kostelijk en betalen zij alles of bijna alles.

Hier in België is er gewoon niets om te revalideren voor astma patiënten, als je een andere longziekte hebt kun je op verschillende plaatsen terecht, maar als astma patiënt niet. En ben blij dat Davos nu ook voor ons toegankelijk is.

Hopelijk snap je het nu wat beter.

Veel liefs, knuf  O+
  • jippie46jippie46 Gebruiker
    Goed zo dat Belgen ook naar Davos kunnen hoor! Hoog tijd dat jullie landje wat meer gaat doen voor mensen met astma. En Belgen zijn zo leuk en gezellig en ze praten ook zo gezellig.

Wat mij betreft zijn jullie van harte welkom. Er waren in Davos twee Belgische zusters, wat een schatten waren dat!
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    Zalig gewoon terug thuis te zijn  :s)
    Heb bredelijk geslapen, een aantal keren wakker geworden van pijn en benauwd, maar had ik in ziekenhuis ook wel voor. Alleen pijnmedicatie is wel anders, in ziekenhuis had ik contramal retard en nu een gewone contramal. Door de andere was ik 12 uur beschermd en viel pijn mee 's nachts. Maar ja dan nemen we gewoon een bij als we wakker worden. Het voordeel is dat ze me hier niet om 7 uur wakker maken voor hun ochtend routine onderzoeken en kan ik lekker slapen tot ik wakker wordt  8-). Dus vind ik het minder erg om 's nachts eens wakker te worden.

Stappen gaat nog zeer vermoeiend, zak precies telkens door mijn benen. Voel me erg zwak en hier moet ik wel grotere afstanden stappen dan in zh. Daar ging ik wel eens de gang op om te oefgenen, maar dat waren enkele stapjes en dan terug naar bed. Hiier zijn die enkele stapjes al nodig wil ik ergens raken. Maar zo oefenen we wel telkens  ;).

Straks komt Dorien langs, gaan we nog lekker oefenen dat we terug vooruit raken, en binnenkort een marathon kunnen lopen  :P (grapje he). We proberen gewoon stukje per beetje vooruit te raken en vorderingen te maken. We hebbe er allesinds moed op om te oefenen en verder te raken.

Ga nu een wat gaan eten, maagje vraagt me achter eten  :s) en zullen we maar aan toegeven  ;).
    Tot de volgende, laat jullie wel verder weten hoe het loopt.

Veel liefs, knuf  O+
    Heidi  :W
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    op 1352371284:

Goed zo dat Belgen ook naar Davos kunnen hoor! Hoog tijd dat jullie landje wat meer gaat doen voor mensen met astma. En Belgen zijn zo leuk en gezellig en ze praten ook zo gezellig.

Wat mij betreft zijn jullie van harte welkom. Er waren in Davos twee Belgische zusters, wat een schatten waren dat!

Ja ik vind het ook dat het hier eens mag veranderen, bedankt Jippie.
    En ik hoop dat ik er binnen enkele weken vertoef.

veel liefs, knuf  O+
  • SienSien Gebruiker
    op 1352370964:

Hallo Kido
    Als Belg kun je er nu ook naartoe, voor het ogenblik zijn het alleen personen uit nederland en duitsland die ernaar toe gaan. Maar het centrum zelf wil uitbreiden en belgië er ook bijnemen. Hebben hiervoor zelf contact gelegd met UZ Leuven waar ik behandeld wordt. Zelf had ik ook een mailtje gedaan naar Davos om te horen of je als Belg kans maakt en kreeg ik deze uitleg. Het gaat helemaal niet over welke zorgverzekering je hebt en zo. Ik denk dat duitsland ook niet dezelfde heeft al nederland. Al weet ik daar niet veel van  :@. En Davos heeft dus contact met mijn la en hebben over mij overlegd. Als mijn mutualiteit nu nog ja zegt ben ik weg naar Davos. Zelfs zonder mutualiteit mag ik ernaartoe, maar dat is ietsje te kostelijk. Ik hoef van hun geen ja te hebben om te mogen vertrekken, maar zelf hoop ik dat ze ja zeggen, want dan is het niet zo kostelijk en betalen zij alles of bijna alles.

Hier in België is er gewoon niets om te revalideren voor astma patiënten, als je een andere longziekte hebt kun je op verschillende plaatsen terecht, maar als astma patiënt niet. En ben blij dat Davos nu ook voor ons toegankelijk is.

Hopelijk snap je het nu wat beter.

Veel liefs, knuf  O+

Wat een goed nieuws zeg! Ik hoop voor jou dat de mutualiteit het wil vergoeden en dat je er snel naartoe kan!
  • HJHJ Gebruiker
    Iedere dag een stapje vooruit.
    Goed oefenen en steeds iets meer doen dan gaat het vast goedkomen.
    Hoop dat er snel ja gezegd word en je naar Davos kunt om te gaan opknappen.
    Zet hem op meid je kunt het.
    ik hoop van harte dat je naar Davos mag Heidi!
    neem je Sien dan ook mee want jullie beide gun ik ook zo een gezondere periode
  • EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Ha!

Ja, vind het zeker goed dat er ook voor Belgen met astma hopelijk iets komt. Vind het echt niet normaal dat er voor jullie niets is in België. Ik zou zeggen: welkom in Davos! Hopelijk gaat t echt lukken met verzekering en kan je er gaan opknappen en stabieler worden. en hopelijk tzt ook Sien!

En wat betreft AB in onderhoud: mij heeft dat jaren geleden (in2005) heel veel goeds gebracht! Ben toen gestart met Azithromycine 500mg 3x per week en heb er toen echt een goed jaar door gehad. was echt t ei van Columbus. Natuurlijk zijn niet alle problemen weg en nu is mijn astma ook al jaren beroerd,  maar toch heb ik positieve ervaringen daarmee en zou het dus ook zeker aanraden om te proberen. Alle beetjes helpen tenslotte...!!

t Beste!

groetjes
    Jorine
  • HeidiVHeidiV Gebruiker
    Tof al die fijne reacties hier. Ja hier in België is het slecht georganiseerd op gebied van astma en revalidatie.

Vandaag langs huisarts geweest, had een goed gesprek, maar de tranen kwamen erbij. Soms is het even niet makkelijk om er mee om te gaan, maar een goed gesprek helpt dan wel. En huisarts wilt me laten testen op muco ze denkt daar wel aan. Daar ben ik ook wel bang voor wat er uit gaat komen. Ze gaat een zweettest plannen als die mogelijkheid er in zit, of met een la overleggen die dan te doen. Volgende week weet ik meer. Zit nu wel met een bang hartje te wachten.

Dan vandaag toch maar naar muziekschool naar een verplichte les. Anders kon mijn jaar daar wel eens door verloren zijn. Maar ben volledig op van daar naartoe te gaan. Ook al heb ik niets moeten doen, want ze kwamen me halen en zat in rolstoel. Maar vraagt zoveel van me.

De rest van de dag is het rust geweest, heb ik geslapen, tv gekeken en zo verder. Niet veel gedaan verder. Maar dat was nodig ook.
    Tot de volgende, hou jullie van alles op de hoogte  ;)

Veel liefs, knuf  O+
  • SienSien Gebruiker
    Hey Heidi,

goed dat je je hart ook eens kan luchten bij je HA en dat ze wat verder kijken naar hypotheses die je klachten kunnen veroorzaken. Het lijkt me idd wel heel spannend.
    Ik hoop dat je snel verder opknapt!

liefs
Dit topic is gesloten