Na 5 maanden gestopt met roken kom ik per nacht 1 kilo aan zo raar

27-12-2012 om 01:16 uur

Voordat ik wist dat ik COPD had was ik 2 dagen eerder gestopt met roken goed gedaan maar was niet makkelijk was dus echt wel verslaafd.Heb geen spijt ben heel trots maar denk er nog wel vaak aan.
31 jaar lang was het mijn vriendje en die vriendschap is over en voorbij.Ik rook echt niet meer maar in mijn dromen rook ik nog steeds ben soms jaloers op mensen die wel mogen roken terwijl ik weet dat word mijn dood.Ik ga nooit meer roken daar ben ik mij van bewust.
Ik ben nooit de dikste geweest kreeg altijd opmerkingen gespierde spijker en noem maar op.
Van 58 kilo nu naar 76 terwijl mijn eetgewoonte niet veel veranderd is.
Mijn hele kleding kast is bijna leeg geeft niet elkevrouw droomt van shoppen heb de centen niet maar het idee wel.
Waarom verschillen mijn dagen soms per 1,5 kilo heb nu wel 2 kuren ab en voor mijn slokdarm maar toch.
Is het vocht mijn hart is goed heb copd 2 maar voel mij soms moedeloos.

Sinds 5 maanden geleden  dat ik opgenomen ben gaat het alleen maar slechter met mij ben 45 jaar voel mij oud wijf van 80.

Ik weet dat het niet kan maar wil zo graag 1 januari beginnen zonder alle ziektes.
Ben er klaar mee maar moet door vechten ben ik nou zo,n mietje die loopt te zeiken?

Ik wil gewoon niet geloven dat ik het ben heb nogzoveel plannen.
Wil oma worden en nog op vakantie gan.

Wie en waarom heb die kelere COPD uitgevonden?
Het zou verboden moeten worden.

Login of registreer om te reageren
27-12-2012 om 16:45 uur

Hallo theetje, knap van je dat je bent gestopt met roken. Dat is het allerbeste medicijn voor copd. Vreemd dat je je steeds rotter gaat voelen ipv beter. Heb je wel de juiste medicatie? Vraag het eens aan je longarts. Het schijnt te komen door je stofwisseling, na zes maanden is je lichaam weer gereset en gaan de kilootjes er weer makkelijker vanaf tenminste als je het roken niet hebt verruild met snoepen of meer eten. En ja, acceptatie is moeilijk. Wens je veel sterkte en hoop dat je je toch weer beter gaat voelen.

Login of registreer om te reageren
27-12-2012 om 17:19 uur

Hallo Theetje,

Goed van je dat je gestopt bent met roken. Heel erg knap van je. Dat je nu aankomt in gewicht overkomt de meeste verstokte rokers. Waarom? Een beetje vrij vertaald: Omdat veel slanke rokers hun hongergevoel onderdrukken met een sigaret. Hierdoor misleiden zij de insulineproductie, waardoor steeds minder insuline wordt aangemaakt. Het duurt dus even voordat de productie daarvan weer beter gaat werken. Blijf flink in beweging, ondanks dat je je 80 voelt en eet gezond. Let er op dat je je suikerspiegel niet onnodig hoog op laat lopen. Mijd suiker, alcohol en te veel deegwaren. Wees niet jaloers op mensen die wel ‘mogen’ roken of moeten roken omdat ze niet kunnen stoppen, ondanks deze aandoening. Iedereen mag doen wat hij/zij wil, maar niet iedereen weet wat hem/haar te wachten staat, al staat het op elk pakje sigaretten. Je bent zeker geen mietje dat loopt te zeiken. De meeste fouten die we maken kunnen we makkelijk herstellen en dan blijkt ineens dat dit niet altijd opgaat. Je bent nog jong genoeg om het proces te vertragen en de plannen die je hebt uit te voeren.
Misschien niet zo energiek als je zou willen, maar het gaat om het uitvoeren.
Probeer het evenwicht weer terug te vinden en geef je lichaam de kans zich aan je nieuwe levensstijl aan te passen. Het heeft een tijd geduurd om COPD te krijgen. Geef het nu nog een paar maanden om te stabiliseren. Kom uit die put. Vecht niet voor je toekomst, maar bouw aan je toekomst. Dat kost net zo veel energie en is minder vermoeiend. Sterkte en heel veel succes.

Login of registreer om te reageren
27-12-2012 om 18:55 uur

Dat goeie vriendje blijft op de loer maar het zal elke maand een stukje beter gaan zonder sigaret.
Na een jaar krijg je hopelijk de dicipline om te proberen niet te snoepen en op je eten te gaan letten.
Dan gaan die extra kilo's er wel weer af.
Het gaat je allemaal lukken, hoor!!!!!!!!!!!

Login of registreer om te reageren
27-12-2012 om 20:49 uur

Bedankt voor jullie berichtjes.Voor het eerst dat ik openlijk mijn hart heb gelucht.
Jullie berichtjes hierop hebben mij erg goed gedaan.

Ik ben nu klaar met de antibiotica kuur en een kuur voor mijn slokdarm.
Hopelijk komen daar ook de gewichts schommelingen vandaan.
Qua uiterlijk is dit gewicht wel beter geen magere hein meer.

Ik ben ook trots dat ik niet meer rook en beloof dat ik ook nooit meer ga roken.

Nogmaals heel erg bedankt voor deze reacties.
Fijne avond.

Groetjes Theetje

Login of registreer om te reageren
29-12-2012 om 00:38 uur

Hoi,
Ik wens je een fijne jaarwisseling en een fijn 2013!!!!!!!
Je komt er wel !!!!!!!!!!!!

Login of registreer om te reageren
12-01-2013 om 06:49 uur

Hallo
Even over het niet roken.
Ik ben nu bijna 2 jaar gestopt met roken. Na 43 jaar flink gerookt te hebben.
Ik ben het eerste jaar 12 kilo aangekomen. Na dat jaar wat gaan sporten en op het eten letten.
Nu zijn er al 7 kilo vanaf. Dat komt vanzelf.
Ik wens je sterkte met alles.
Groetjes, Lia

Login of registreer om te reageren
14-02-2013 om 12:21 uur

Hallo

------
Ben er klaar mee maar moet door vechten ben ik nou zo,n mietje die loopt te zeiken?

Ik wil gewoon niet geloven dat ik het ben heb nog zoveel plannen.
Wil oma worden en nog op vakantie gaan.
-----

Iedereen zegt je moet het accepteren je moet er aan wennen. Dat zal wel maar het blijft verschrikkelijk moeilijk en zwaar. Er mee leren omgaan is misschien nog de beste term, maar die training duurt lang. Ik heb zelf twee kleinkinderen en dat is een heel groot plezier om naar te kijken en mee te brabbelen.

Sterke.  8-)

Login of registreer om te reageren
14-02-2013 om 12:22 uur

Hallo

------
Ben er klaar mee maar moet door vechten ben ik nou zo,n mietje die loopt te zeiken?

Ik wil gewoon niet geloven dat ik het ben heb nog zoveel plannen.
Wil oma worden en nog op vakantie gaan.
-----

Iedereen zegt je moet het accepteren je moet er aan wennen. Dat zal wel maar het blijft verschrikkelijk moeilijk en zwaar. Er mee leren omgaan is misschien nog de beste term, maar die training duurt lang. Ik heb zelf twee kleinkinderen en dat is een heel groot plezier om naar te kijken en mee te brabbelen.

Sterke.  8-)

Login of registreer om te reageren
14-02-2013 om 16:30 uur

Dank je wel Fritz het gaat nu gelukkig weer wat beter.
Een dagje eigenlijk paar uurtjes met mijn dochter shoppen heeft mij goed gedaan.
Ik probeer er nu beter mee om te gaan met COPD maar vind het moeilijk ik bekijk het nu per dag.

Geniet maar lekker van je kleinkinderen dat zijn mooie momenten.

Groetjes Theetje

Login of registreer om te reageren
23-02-2013 om 11:29 uur

Hallo...

Tja,ik ben nu gestopt met roken sinds 11 november verleden jaar...heb zelfs geeeen enkele sig.aangeraakt.
Vind het eigenaardig,ik,die zo een verstokte roker was..ben beginnen te roken toen ik 14 was en ben er nu 59 geworden...heb natuurlijk die copd gekregen.
Maar daar gaat het niet over:in de beginnen had ik geschreven,dat ik ook ging stoppen met de alcohol,iets wat me de eerste weken wel gelukt is,maar...ben terug herbegonnen met mijn piljes.
Mijn eten gewoontes die zijn dezelfde gebleven...maar ben toch aan het bijkomen.
Heb ondervonden,dat mijn lichaam en geest,opzoek zijn naar iets anders...is dit normaal?
Voor de rest...gaat alles zijn gangetje.
Groetjes en tot lezens. :W :W :W

Login of registreer om te reageren