"Anti-allergie kamers" in een hotel

16-05-2013 om 13:42 uur

Hallo iedereen,

Ik ben Michella en een paar maanden geleden is bij mijn dochtertje vast gesteld dat ze allergisch is voor huisstofmijt (en dit eindigt soms is astmatische aanvallen).
Na lang overwegen te hebben of we wel op vakantie zouden gaan, wil ik het toch proberen. Nu kwam ik tijdens mijn hotel zoektocht bij sommige hotels tegen dat ze "Anti-allergie kamers" aanbieden (bijv.: hier onder hotelfaciliteiten). Hoe betrouwbaar is dit, want ik wil er best extra voor betalen, mits het maar waar is.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, want ik betwijfel het eerlijk gezegd een beetje...

Groetjes Michella

Login of registreer om te reageren
16-05-2013 om 13:53 uur

Ik betwijvel het ook een beetje. Maar vind dat je met goede voorbereiding zeker moet gaan!

wat ik zou doen? zoek eerst een plek uit waar je dochter het beste bij is: duin? Bos?
daarna daar een hotel/appartement bij zoeken.
iets leuks gevonden? Bellen naar het hotel en de situatie uitleggen. En dan mag je de situatie best wat ernstiger maken dan is om maar heel duidelijk te zijn.
en geven ze goede duidelijke antwoorden? boeken!

Mag je dochtertje meer medicatie (verhogen van inhalatie cortico steroiden of allergiepilletjes?). dan dit inzetten 3 dagen voordat je weg gaat.

en voor het bed neem ik altijd een hoeslaken die anti-allergisch is mee, evenals mijn eigen slaapzak.

oja, denk ook aan huisdieren, scherpe luchten (verf), houtkachel etc.

Login of registreer om te reageren
17-05-2013 om 11:55 uur

Dank je wel voor het meedenken!
Ik denk dat ik inderdaad voordat ik ook maar iets boek het hotel opbel.
Het is wel even anders een vakantie boeken, maar ik denk dat ik het gewoon een keertje gedaan moet hebben.
Nog maals bedankt voor de tips!

Login of registreer om te reageren
17-05-2013 om 12:18 uur
Reactie op Michella

Dank je wel voor het meedenken!
Ik denk dat ik inderdaad voordat ik ook maar iets boek het hotel opbel.
Het is wel even anders een vakantie boeken, maar ik denk dat ik het gewoon een keertje gedaan moet hebben.
Nog maals bedankt voor de tips!

fijn dat we mee konden denken.
Laat je weten hoe t gegaan is?

Login of registreer om te reageren
21-05-2013 om 10:23 uur
Reactie op emsepems

fijn dat we mee konden denken.
Laat je weten hoe t gegaan is?

Ik heb voor het gemak maar even een huisje gehuurd op een park. Ze zouden zorgen dat alles van te voren extra zuiver gemaakt wordt en de stofzuiger en dergelijke zouden in het huisje achtergelaten worden zodat we, wanneer nodig, nog een keer alles goed stof vrij konden maken. Wel nemen wij voor haar haar eigen beddegoed mee, want daar hadden ze geen speciale oplossing voor. En dan ga ik volgend jaar kijken of ik een hotel kan vinden.

Login of registreer om te reageren
23-05-2013 om 14:50 uur

Voor huismijt heb je stofzuigers met HEPA filters nodig.
Linnengoed wassen bij 60% of hoger.

------- gevonden boven de 1600 m geen huismijt------

The percentage of positive samples and the concentration of mites varied inversely with the altitude (40% positive with seven mites per 100 mg of dust at 900 to 1100 m, 14% and 4/100 mg at 1200 to 1350 m, 6% and 2/100 mg at 1400 to 1600 m, and 0% at higher altitudes).

-------

Een bergvakantie is echt lekker !

Login of registreer om te reageren
23-05-2013 om 17:15 uur

ik let op gladde vloeren en syntetische dekbedden. Ik heb met landal green park goede ervaringen, andere helaas niet altijd.. Mocht iemand een goed hotel in barcelona weten graag. Het is helaas op booking sites voor hotels niet duidelijk

Login of registreer om te reageren