Ervaring met Churg Strauss door Reddus.

20-07-2013 om 22:17 uur

Ervaring met Churg Strauss.
Al ruim 40 jaar heb ik problemen met mijn longen en neuspoliepen. Tot ruim 3 jaar geleden kon alles onder controle worden gehouden met pufjes, poliepenextractie en Flixonase om de poliepen tegen te houden.
Vanaf 2009 krijg ik tijdens het douchen telkens rode strepen (Lymfebanen als railsen?) en deze verdwijnen grotendeels gedurende de dag. Een dermatoloog noemt dit in 2011 galbulten.
In 2010 krijg ik plotseling een zwelling boven mijn rechter oog. Na een operatie via mijn rechter kaakholte, zeefbeen en nabij de rechter oogkas, is de conclusie dat er een ontsteking in de neusholte zit , maar dat de zwelling hierdoor niet verklaard kan worden. Twee maanden later is de rechter zwelling verdwenen, maar dan krijg ik onmiddellijk een zwelling boven het linker oog. Vervolgens krijg ik een zwelling tussen de ogen en oren en een week later gaat mijn tong omhoog zodat ik nauwelijks kan eten.
Hierna word ik opgenomen en worden tientallen onderzoekingen gedaan. Tijdens mijn opname krijg ik plotseling een klapvoet.  Door de klapvoet en een hoge Eosinofiele gehalte en mogelijk andere waarnemingen, concluderen de artsen dat ik Churg-Strauss moet hebben. In 1999 dachten artsen ook al dat ik mogelijk Churg-Strauss had vanwege zeer hoge Eosinofiele gehaltes. Tijdens de opname krijg ik o.a. 80 mg Prednison. Buiten het ziekenhuis wordt telkens geprobeerd om de Prednison te verlagen. Wanneer de concentratie Prednison gebruik laag is krijg ik jeukaanvallen, die drie dagen duren en komt de tong weer omhoog. De jeukaanvallen (ik werd er gek van!) en de verhoogde tong heb ik beide vijfmaal gekregen.
Vanaf april 2011 zijn de oedeem- en jeukaanvallen onder controle met Prednison en Azathioprine. Door het Prednison gebruik krijg ik last van de bijwerkingen, zoals bloeddrukverhoging en suiker. Ook krijg ik binnen één maand een troebel oog en moet een staaroperatie ondergaan. In december 2011 sta ik op van een stoel en krijg 3 dagen verschrikkelijk pijn in mijn linker knie. Artsen kunnen ondanks een Röntgenfoto niets ontdekken en sturen me naar een fysiotherapeut. Behalve knie-oefeningen past deze ook Transcutane elektrische zenuwstimulatie (TENS) toe en ik denk dat de laatste toepassing mij na ca.  één maand van de pijn heeft afgeholpen. De rode strepen ontstaan af en toe nog steeds in zeer kleine oppervlaktes, maar is verwaarloosbaar. Hoewel alles onder controle is, neemt de dagelijkse sputum hoeveelheid toe en is dikker aan het worden. Ik wacht maar af wat de toekomst mij nog brengt. Voorlopig word ik om de 3 maanden door de artsen onderzocht en dat geeft een beetje veilig gevoel.

Gaarne hoor ik van ervaringen van andere Churg-Strauss patiënten

Login of registreer om te reageren
21-07-2013 om 10:42 uur

Welkom op het forum  :W
Hoop dat je hier vind wat je zoekt, ik kan er net van meespreken.
Maar wat een verhaal, hoop dat alles in orde komt.

Veel sterkte
Heidi

Login of registreer om te reageren
21-07-2013 om 11:18 uur

Welkom op het forum :W

Login of registreer om te reageren
22-07-2013 om 10:44 uur

Welkom.
Wat een irritante ziekte.
Ik had er nog nooit van gehoord.
Via de zoekopdracht van dit forum vind je toch snel lotgenoten en nadere informatie.
Ik vond o.a. :

http://www.longforum.nl/index.php?topic=15790.0

Ik hoop dat het snel een beetje leefbaar voor je wordt.

Groet

Login of registreer om te reageren
17-12-2014 om 10:53 uur

Na anderhalf jaar zoeken naar oorzaken van mijn slechte lichamelijke conditie is er nu eindelijk bij de laatste CT Scan van mijn longen beginnende Long fibrose geconstateerd. Ik ben nog niet naar de internist geweest dus weet ook niet precies wat me te wachten staat. Wel bij de bloeduitslag kwam een positieve ENA screen en positieve ANa naar voren wat dus een auto immuumziekte in kan houden. Hij zei me toen al dat wordt prednison....

Login of registreer om te reageren
27-09-2018 om 19:07 uur

Na 2 jaar in en uit ziekenhuis werd in 2014 cs bij mij vast gestelt eerst 150mg prednison gehad met aziotiprine 200mg omeprasol maagbeschermer en naproxen 500mg mijn klachten zijn geen gevoel in onderbenen en onderarmen zware astma rare paarse vlekken over het hele lichaam en hoofdpijn keelpijn en heel weinig uithoudigsvermogen kom gewoinlijk eens in de 3 weken in het ziekenhuis te liggen met benauwdheid en wegvallen ze hebben nu voorgestelt om 3maanden intern astmatherapie te volgen voel me de hele tijd net een proefkonijn had eerst ook nucula voor de astma is nu fasenra geworden waar ik de laaste keer een alergiese reactie op heb gehad schiet dus weer lekker op graag zou ik via deze weg met lotgenoten in contact komen u mag me altijd mailen ivanhoo@live.nl samenstaan we sterk zo denk ik maar

Login of registreer om te reageren