Zwitserland ging goed!!!

22-08-2006 om 19:00 uur

Hallo allemaal!  :W

Ik ben deze zomer voor de eerste keer op vakantie geweest naar Zwitserland. Het was er prachtig!
En....ik voelde duidelijk een verbetering in mijn astma. Ik had merkbaar minder slijm (dus minder infectie) in mijn longen. Daardoor minder hoesten en minder benauwd! Zalig! Naamate we weer naar huis reden (daar hebben we ruim een week over gedaan met stops) voelde ik het slijm al wel weer opkomen. Maar het is nu nog steeds iets beter als voordat ik op vakantie ging.

Natuurlijk heb je op vakantie ook minder stress. En we hebben gecampeerd, dus nauwelijks huisstofmeit.
Dit werkt ook erg ook goed voor mij! Ik ben ook allergisch voor pollen, maar daar heb ik veel minder last van als de huisstofmeit. Zo blijkt wel tijdens het camperen op gras!

Ik vindt het helemaal raar voelen dat ik zonder extra medicatie (wel mijn gewone astma medicatie maar bijvoorbeel geen prednison of antibiotica) een merkbare verbetering voelde. Heerlijk!  *O*
Ik ga er nog even van genieten, voordat het weer bij het oude is!

Groetjes Marjolein

Login of registreer om te reageren
23-08-2006 om 07:02 uur

Hoi Marjolein,

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid: op welke hoogte zat je in Zwitserland?

Login of registreer om te reageren
23-08-2006 om 16:38 uur
Reactie op Hilde

Hoi Marjolein,

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid: op welke hoogte zat je in Zwitserland?

Hallo Hilde!

Ik heb nu even niet de kaart bij de hand :)...maar in het Wallis gebied merkte ik echt verbetering. Dat is helemaal onderaan, vlakbij de italiaanse grens. Vanuit de camping hebben we twee gletchers bezocht. Beiden ruim 3000 hoogte! We zijn dan met een skilift omhoog gegaan. Bovenop is er minder zuurstof, dus deed ik alles heel rustig. Veel lopen lukte niet, maar de frisse lucht die je daar inademd is heerlijk. Eigenlijk is het lekker om te ademen!

Elke keer als we tijdens de vakantie een stukje hoger de berg in kwamen met de auto, moest ik wel ongeveer een dag wennen aan het hoogte verschil. Tenminste, ik voelde me dan heel moe en slap. Op een gegeven moment begin je eraan te wennen. Ik heb ook veel geslapen.
Maar wat een heerlijke schone lucht!

Groetjes Marjolein

Login of registreer om te reageren
23-08-2006 om 09:07 uur

Hoi marjolein

Wat fijn dat het even goed ging daar in zwiterland. Even gewoon lucht halen zonder veel pijn en moeite.

Hoe gaat het verder met je??

Met mij haalt het niet over. ME medicijnen zijn weer verdubbeld. MAar ja gewoon door ademen zullen we denken.

Hoe gaat het met je broer??

Groetjes suzanne *O* *O* *O* *O*

Login of registreer om te reageren
23-08-2006 om 16:44 uur
Reactie op Suzanne

Hoi marjolein

Wat fijn dat het even goed ging daar in zwiterland. Even gewoon lucht halen zonder veel pijn en moeite.

Hoe gaat het verder met je??

Met mij haalt het niet over. ME medicijnen zijn weer verdubbeld. MAar ja gewoon door ademen zullen we denken.

Hoe gaat het met je broer??

Groetjes suzanne *O* *O* *O* *O*

Hai Suzanne!

Leuk om elkaar op deze site even te spreken! Het ging inderdaad even goed op vakantie! Voelde helemaal gek, het was al een behoorlijke tijd geleden dat ik zo weinig slijm had gehad. Baal best wel dat het nu al weer behoorlijk op komt! Maar die vakantie kan me niet meer afgenomen worden!

Nu zit ik alweer 2 dagen op de bank me heel rustig te houden. Er heerst griep bij mij in huis...en het voelt alsof ik daar wat van mee pak. Doet mn astma niet echt goed natuurlijk! Rustig aan maar even!

K*t zeg dat je medicatie weer verdubbeld is!!! Ook weer prednison?
Heerst bij jullie ook de griep, of heeft de verslechtering geen duidelijke aanleiding?

Met mijn broer gaat het goed! Hij heeft gister een psychologische test gehad. Dan kijken ze of je concentratie achteruit is gegaan na het ongeluk. Hij heeft nog geen uitslag, maar heeft wel een goed gevoel over de test! Hij ziet nog steeds dubbel, en dat vindt hij erg jammer. Maar hij blijft positief!

Liefs, Marjolein

Login of registreer om te reageren
23-08-2006 om 19:06 uur

Hoi Marjolein,

Ik ben zelf een paar jaar geleden naar Oostenrijk geweest, waar ik juist erg veel last heb gehad van mijn astma. Ik ben gaan skieen en das natuurlijk anders als gewoon wandelen :P
Dat was op een hoogte van ongeveer 2500 meter. Fijn dat het voor jou zo goed gelopen is!

Login of registreer om te reageren
24-08-2006 om 20:32 uur
Reactie op Hilde

Hoi Marjolein,

Ik ben zelf een paar jaar geleden naar Oostenrijk geweest, waar ik juist erg veel last heb gehad van mijn astma. Ik ben gaan skieen en das natuurlijk anders als gewoon wandelen :P
Dat was op een hoogte van ongeveer 2500 meter. Fijn dat het voor jou zo goed gelopen is!

Hoi Hilde!

Ik heb ook veel verschillende verhalen gehoord wat betreft verbetering/verslechtering van astma.
Ik heb nog nooit geskied, maar het lijkt me best inspannend. Ik kon op die hoogte ook niet veel meer dan wat rustig lopen en veel zitten. Maar het uitzicht alleen al was echt prachtig!
Zou er een verschil zijn tussen oostenrijk of zwitserland?

Liefs, Marjolein

Login of registreer om te reageren
25-08-2006 om 07:07 uur

Hoi Marjolein,

Geen idee, ik dacht dat de hoogte vooral belangrijk was. Door al die positieve verhalen denk ik altijd dat er met mij iets raars is  ;)

Login of registreer om te reageren
25-08-2006 om 14:32 uur

Hai Hilde!

Ben je gek! Natuurlijk ben je niet raar!
Iedereen reageerd er anders op, en de mate verschilt ook.
Ik heb wel begrepen dat als je flink allergisch bent voor huisstofmeit, dat zwitserland (of oostenrijk) dan heel goed werken. Omdat dat daar veel minder is.

Groetjes Marjolein

Login of registreer om te reageren
30-08-2006 om 23:12 uur

Hoi Marjolein.

Geen wonder dat de mensen naar Davos gestuurd worden. Wij gaan weer voor een paar dagen er heen en zelfs dan merk ik al sterke verbetering bij mezelf. Ik heb ook de eerste 2 dagen het gevoel dat ik alleen maar wil slapen maar daarna voel ik me een stuk beter.

Ga zaterdag weer heen en kom woensdag weer terug. Zie er nu al naar uit.

groetjes jolanda

Login of registreer om te reageren
31-08-2006 om 11:28 uur

Hai Jolanda!

Fijn dat jij er ook zo van opknapt! En dat al in die paar dagen!
Dat ik zo veel wilde slapen komt jou dus bekend voor! Grappig!
Hebben jullie in Davos een huisje of huren jullie steeds hetzelfde huisje? Is dat duur?
Ik neem aan dat je niet naar het astmacentrum gaat daar? Dat is toch niet voor een paar dagen?

Heel veel plezier! En lekker opknappen!

Groetjes Marjolein

Login of registreer om te reageren