ademhaling

25-09-2006 om 10:55 uur

Ik heb een verkeerde ademhaling.Ik adem met mijn borst en niet via de buik.Bij spanning ga ik sneller ademen en hierdoor krijg ik hoestaanvallen.Zijn er die ervaring hebben met leren ademen bij de fysiotherapeut?

Login of registreer om te reageren
25-09-2006 om 11:38 uur

Hoi Lyke,

Ik heb een tijd cesartherapie gehad. Het heeft mij heel erg geholpen. Ik bleek ook verkeerd te zijn gaan ademhalen. Ik raad het je aan! maar niet iedereen heeft er zoveel baat bij als ik..

Groetjes, Nina

Login of registreer om te reageren
25-09-2006 om 14:39 uur

Hoi,

Ik loop hier ook voor bij een fysiotherapeut! Ik heb er zeker wel baat bij al is het een lang proces...nu ben ik daar onder behandeling voor het verbeteren van mijn conditie en nog steeds voor een betere en rustigere ademhalingstechniek..
Succes.

Login of registreer om te reageren
27-09-2006 om 23:22 uur

Ik moet van de arts ook naar de fysio voor m,n adenhaling

Login of registreer om te reageren
28-09-2006 om 06:18 uur

Ik loop ook bij de Cesar en heb nu een betere ademhaling en ook vooral bij sport(ik heb insp.astma). Bert

Login of registreer om te reageren
29-09-2006 om 14:44 uur

Wat houdt de cesar eigenlijk in?

Login of registreer om te reageren
29-09-2006 om 15:12 uur

oi Lyke,

Als je over je buik ademhaalt dan ben je lang niet zo snel buiten adem. Bij Cesartherapie leer je dingen te veranderen aan je houding. Bijvoorbeeld dus ademhalen. Een hele handige methode is je handen op je buik neer te leggen en zorgen dat je buik omhoog komt met inademen. Dat is onder anderen een oefening die je zou kunnen krijgen.

Zo zijn er meer oefeningen.

groetjes jolanda

Login of registreer om te reageren
04-07-2020 om 09:28 uur
Reactie op Dianne

Hoi,

Ik loop hier ook voor bij een fysiotherapeut! Ik heb er zeker wel baat bij al is het een lang proces...nu ben ik daar onder behandeling voor het verbeteren van mijn conditie en nog steeds voor een betere en rustigere ademhalingstechniek..
Succes.

Beste Dianne, ik gebruik sinds kort de Frolov's ademhalingstrainer, waardoor je beter leert ademhalen via de middenrif en ook die spieren traint. Misschien heb je hier iets aan als tip

Login of registreer om te reageren