astmatische bronchitis

16-09-2005 om 16:37 uur

hallo allemaal!

misschien heb ik astmatische bronchitis, daarom ben ik opzoek naar wat informatie!weet iemand misschien een goede site(niet een flut site waarvan je niet weet of het wel waar is!) waar ik wat meer informatie kan vinden? of een boek is ook prima hoor!

maar wie o wie kan mij daar mee helpen! alvast bedankt _O_

groetjes nina :W

Login of registreer om te reageren
16-09-2005 om 16:48 uur

Hoi Nina,

Ik heb ook astmatische bronchitis volgens mijn huisarts. Ik heb een site gevonden waar je de alternatieve middeltjes niet moet lezen maar waar de rest wel info oplevert en tips. Hier is de link: http://www.andersbeterworden.nl/bibliotheek/inhoud/Bronchitis.htm

En nog wat andere info:
Ten slotte kan een ernstige vorm van astma overgaan in een astmatische bronchitis. Dit is een vorm van astma met een chronisch karakter. We zien dit vooral bij mensen die niet over hun astma heen gegroeid zijn. De klachten blijven dus ook op volwassen leeftijd bestaan. Het wisselende karakter van het astma neemt dan echter meestal wat af. Bovendien zien we nogal eens dat de benauwdheidsklachten minder snel en onverwacht optreden. Ook zijn de aanvallen minder heftig en houden de klachten langer aan, terwijl ze een aantal jaren daarvoor van korte duur waren. Langzamerhand doen zich steeds minder dagen voor dat de patiƫnt helemaal vrij is van benauwdheid of piepen. Je kunt zeggen dat het astma, waarvan men vroeger alleen maar af en toe last had, plaats heeft gemaakt voor een meer chronisch astma. Omdat bovendien geleidelijk ook wat meer slijm wordt gevormd, wordt deze vorm van astma ook wel astmatische bronchitis genoemd.

Hoop dat je hier iets aan hebt, in de bieb hebben ze vaak boeken over astma, wie weet heb je daar nog wat aan.

Groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren
16-09-2005 om 17:09 uur

Hoi Hilde

bedankt:) tja ik wacht nog even alle testen af, maar ze denken het voornamelijk omdat ik veel meer moet hoesten dan dat ik het benauwd heb en bij dat hoesten zit erg veel slijm!maar ja ik wilde al wat achtergrond informatie, voel ik me altijd wat beter bij:) dus mensen die nog meer sites/boeken weten, alvast bedankt!

groetjes nina

Login of registreer om te reageren
16-09-2005 om 23:08 uur

Het lijkt mij ook wel interessant om meer te lezen hierover, want ik weet niet wat het verschil is tussen astma en astmatische bronchitis eigenlijk. Het enige wat ik weet is dat bronchitus meestal niet chronisch is (mijn broertje heeft dat een maand of 2, 3 gehad) Ik heb net gelezen op de site die hilde plaatste, en dan kom ik tot de conclusie dat mijn klachten meer op astmatische bronchitis lijken dan op astma (onderaan werd daarnaar doorgelinkt). Maar andere sites of boeken kunnen natuurlijk wat anders vertellen?

Login of registreer om te reageren
17-09-2005 om 15:22 uur

hoi
kijk maar even bij nieuws is een gratis boek te krijgen bij glaxo over dit onderwerp
marit

Login of registreer om te reageren