Qvar

24-04-2006 om 16:43 uur

Ik kon geen topic over Qvar vinden dus ik dacht ik open er maar eentje.

Ik heb vandaag van mijn huisarts Qvar gekregen ipv Seretide omdat ik bij Seretide veel bijwerkingen had (geirriteerde keel, heesheid, overslaande stem, spierkramp, droge huid) en dat zou bij de Qvar een stuk minder moeten zijn.

Ik heb gezien dat er veel mensen zijn die ook Qvar gebruiken, wat zijn jullie ervaringen? Welke voorzetkamer gebruiken jullie hiervoor?

Login of registreer om te reageren
24-04-2006 om 17:46 uur

Hoi Daantje,

Ik gebruik sinds 3 weken Qvar. Over de werking kan ik je niks vertellen, ook van bijwerkingen heb ik geenlast. Ik inhaleer Qvar met de volumatic met een tussenstukje.

Login of registreer om te reageren
24-04-2006 om 20:04 uur

Gerrit-Jan gebruikt Qvar zonder voorzetkamer. Wist ook niet dat daar een voorzetkamer voor was.

groetjes jolanda

Login of registreer om te reageren
24-04-2006 om 22:17 uur
Reactie op Jolanda

Gerrit-Jan gebruikt Qvar zonder voorzetkamer. Wist ook niet dat daar een voorzetkamer voor was.

groetjes jolanda

Ik heb hem nu met aerochamber, al was dat even de vraag in de apotheek of dat nou zou passen of niet want de assistente kreeg hem er niet in maar de apotheker wel :)

Login of registreer om te reageren
24-04-2006 om 20:11 uur

Hoi Jolanda,

Ik weet ook niet of er een speciale Qvar voorzetkamer is. Maar er zijn in ieder geval tussenstukjes te verkrijgen. Maar als t gerrit jan zo ook lukt :)

Liefs, Nina

Login of registreer om te reageren
24-04-2006 om 22:11 uur

Heeey ik heb ook Qvar, maar dan de autohaler!
Ik vind het ideaal, en mn huisarts zei ook dat ze het toch vaker voor moest gaan schrijven.

Geen voorzetkamer nodig, de puf komt vrij zodra je inhaleert :Y

groetjes

Arida

Login of registreer om te reageren
25-04-2006 om 11:57 uur

Hoi allemaal,

De discussie over voorzetkamers kan ook gevoerd worden in de daarvoor bestemde topics, daar zul je ook zien dat iedereen de kwestie met de voorzetkamer anders oplost.
Wat me interesseert is hoe het gebruik van qvar door jullie ervaren wordt, werkt het beter of slechter dan je vorige ontstekingsremmer en heb je ook echt minder last van bijwerkingen?

Groetjes
Hilde

Login of registreer om te reageren
26-04-2006 om 18:32 uur

Ik gebruik nu sinds maandag Qvar, daarvoor Seretide. Ik merk dat mijn stem en mijn keel nu al beter worden. Voordien kon ik niet zingen en nu wel weer een beetje, ook heb ik niet meer zo'n kriebelig en geirriteerd gevoel in mijn keel. Dat is dus zeker positief :) Ook de reden waarom mijn huisarts dit wou testen.

Ik heb alleen wel het idee dat ik die langwerkende luchtwegverwijder mis uit de Seretide. Ik heb het weer vaker benauwd overdag. Over twee weken moet ik terug naar de huisarts en ik wil dan denk ik of weer die langwerkende luchtwegverwijder erbij of Singulair ofzo.

Login of registreer om te reageren
23-05-2006 om 20:13 uur

Ik gebruik nu een maand Qvar en ik ben over het algemeen wel tevreden. Ik merk alleen dat blauwe plekken veel langer blijven. Ik heb er niet echt meer maar ze blijven wel veel langer. Herkennen jullie dat? Kan dat kwaad?

Login of registreer om te reageren
23-05-2006 om 21:16 uur

Ik gebruik sinds een jaar of twee Qvar, ik moet zeggen dat ik niet echt tevreden ben over dit medicijn...ik ben op moment heel erg aan het zoeken naar de juiste medicijnen, ik gebruik namelijk veel te veel ventolin en foradil en Qvar, en heb dit jaar al zes keer een prednison kuur gehad van tien dagen. Maar ja Qvar, ik vind het lastig om in te nemen en ik krijg er wel keelpijn van. MAar ik hoop dat jullie betere ervaringen ermee hebben. Succes iig!

Liefs Dianne

Login of registreer om te reageren